لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین واکسین آزمایشی کروناویروس در بریتانیا تطبیق شد


بریتانیا اولین آزمایش واکسین بیماری کووید ۱۹ را بالای انسان ها انجام داد.

واکسین که توسط یک تیم متخصصین در کمتر از سه ماه ساخته شده است، به دو داوطلب روز پنجشنبه ۲۳ اپریل (۴ثور) در شهر اکسفورد تزریق شد.

این واکسین آزمایشی بالای صد ها داوطلب دیگر نیز تطبیق خواهد شد.

بر علاوه به عین تعداد از داوطلبان، واکسین مننجیت یا التهاب محفظۀ دماغ نیز تطبیق خواهد شد، در حالیکه آنان نخواهند دانست که کدام واکسین را دریافت می‌کنند. متخصصین می‌گویند که این روش می‌تواند در دریافت نتایج کمک کند.

این آزمایش در حالی انجام می شود که آزمایش دواهای ضد ویروسی بالای بیماران کووید۱۹ در چین بی نتیجه بوده است. شرکت گلید ساینس مستقر در کالیفورنیا نیز دوای جدیدی را بالای بیماران کووید ۱۹ تطبیق کرد که آنهم نتیجهٔ مطلوب نداشت.

پیش ازاین انستیتیوت ملی امراض ساری امریکا واکسین دیگری را که توسط شرکت مودرنا تهیه شده و در دوره آزمایشی کلینیکی می باشد، در ماه مارچ بالای انسان تطبیق کرد.

آلمان نیز روز چهارشنبه ۲۲ اپریل (سوم ثور) آزمایش واکسین کروناویروس را بالای انسان آغاز کرد.

پاول ایرلیش انستیتیوت، نهاد تنظیم کنندۀ امور واکسین در آلمان، واکسینی را که توسط شرکت آلمانی بیو ان تک و شرکت امریکایی فایزر انکشاف داده شده است، برای آزمایش بالای انسان منظور کرد.

کانادا، روسیه و دیگر کشور ها نیز در صدد انکشاف واکسین برای بیماری کووید ۱۹ استند.

چین که منشای همه‌گیری کروناویروس در جهان است، تا کنون از کار بالای دو واکسین کووید۱۹ خبر داده است که یکی آن در انستیتیوت محصولات بیولوژیک شهر ووهان، زادگاه کروناویروس، تهیه شده است.

سازمان جهانی صحت گفته است که در حال حاضر ۷۰ واکسین برای مقابله با کروناویروس در سراسر دنیا، مراحل آزمایشی را می‌گذرانند که شماری از این واکسین‌ها وارد مرحلۀ آزمایش کلینیکی شده اند.

با وصف تلاش‌ها برای تولید هر چه فوری واکسین کروناویروس، شماری از دانشمندان و نهادهای معتبر طبی و صحی جهان گفته اند که به یک سال وقت نیاز است تا واکسین موثر کروناویروس تولید و به بازار عرضه شود.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، این ویروس در ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان تا صبح روز جمعه ۲۴ اپریل (پنج ثور) جان بیش از ۱۹۱ هزار تن را گرفته و اضافه از دومیلیون و ۷۲۹ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG