لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: طالبان و پاکستان 'متکی یک‌دیگر' اند


محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان که از دو روز بدین سو در پاکستان به سر می‌برد، می‌گوید که "پاکستان و طالبان متکی یک‌دیگر " اند.

آقای غنی که در انستیتوت مطالعات استراتیژیک اسلام‌آباد سخنرانی می‌کرد خواهان همکاری در زمینه اقتصاد و امنیت میان دو کشور شد.

آقای غنی گفت که کابل و اسلام‌آباد باید روابط گذشتهٔ شان را فراموش کرده و یک راهبرد تشویقی برای همکاری‌ با یک دیگر در پیش گیرند.

او افزود: "پاکستان و طالبان به گونه قوی به هم دیگر متکی اند. ما باید آن را به شکل برنامه‌ریزی شده شناسایی کنیم تا از رویارویی به همکاری روی بیاوریم."

رییس جمهور غنی همچنان افزود که افغانستان هیچ گاهی مستعمره نبوده و استعمار را نمی‌پذیرد.

رییس جمهور افغانستان روز جمعه ۲۸ جون (۷ سرطان) پس از دیدار با مقام‌های پاکستانی در اسلام‌آباد به شهر لاهور رفته و قرار است با شماری از بازرگانان افغان دیدار و گفتگو کند.

رییس جمهور غنی روز گذشته با عمران خان، صدر اعظم پاکستان دیدار کرد. او همچنین در دیدار با وزیر خارجۀ پاکستان گفت که روابط و مناسبات دو کشور باید بر اساس احترام متقابل و دولت با دولت باشد.

آقای غنی گفته که امیدوار است سفرش به اسلام‌آباد نتیجهٔ مثبت برای دو کشور در پی داشته باشد.

سفر آقای غنی به پاکستان به دعوت عمران خان صورت گرفته است.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی، همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه، مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله، محمد معصوم استانکزی رییس امنیت ملی، ادریس زمان معین سیاسی وزارت خارجه و عبدالسلام رحیمی رییس دفتر آقای غنی، در این سفر رییس جمهور غنی را همراهی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG