لینک های دسترسی

Breaking News

غنی با معاون رئیس جمهور امریکا دیدار می‌کند


این نخستین دیدار آقای غنی و معاون رئیس جمهوری امریکا خواهد بود
این نخستین دیدار آقای غنی و معاون رئیس جمهوری امریکا خواهد بود

پس از رویکار آمدن حکومت به رهبری رئیس جمهور دونالد ترمپ در ایالات متحدۀ امریکا این نخستین ملاقات رو در رو میان رئیس جمهور افغانستان و یک مقام ارشد حکومت ایالات متحده می باشد.

اما پیش از این آقای غنی دوبار از طریق تلیفون با رئیس جمهور ترمپ و یکبار با وزیر دفاع ایالات متحده پیرامون همکاری مشترک و مسایل امنیتی افغانستان صحبت کرده است.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آقای غنی در کنفرانس امنیتی مونیخ در مورد خطر تروریزم و افراط‌گرایی و مسایل امنیتی افغانستان سخنرانی خواهد کرد.

انتظار می‌رود که آقای غنی در حاشیۀ کنفرانس مونیخ با صدر اعظمان آلمان، ترکیه، ناروی، گرجستان، روسای جمهور آذربایجان و کروشیا، سرمنشی ملل متحد، رئیس سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا و وزیران خارجۀ روسیه، آلمان، عربستان سعودی، چین، ایران و قطر و شمار دیگر از شخصیت‌های سیاسی دیدار کند.

محمد‌ حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، احمد نادر نادری مشاور ارشد رئیس جمهور در امور روابط عامه و استراتیژیک و داکتر محمد همایون قیومی مشاور ارشد رئیس جمهور در امور زیربناها، آقای غنی را در این سفر همراهی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG