لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: حکومت موقت طرح ناکام و ساخته‌شده بیرون است


رئیس جمهور افغانستان، ایجاد حکومت موقت را طرح ناکام و ساخته شده در بیرون از افغانستان دانسته و گفته است که این طرح در افغانستان کارایی ندارد.

آقای غنی در دیدارش با جوانان ولایت‌های هلمند، کندهار، زابل و ارزگان گفته است "آنانی که از مردم هراس دارند حرف از ایجاد حکومت موقت می‌زنند."

این نشست به دور از حضور رسانه‌ها برگزار شده و ریاست جمهوری روز شنبه (۴ حوت) در اعلامیه‌ای به نقل از آقای غنی نگاشته است "رئیس جمهور آينده افغانستان را افغان‌ها انتخاب می‌کنند، اسلام‌آباد، تهران و مسکو حق انتخاب وی را ندارد."

آقای غنی هم‌چنان گفته است که حکومت افغانستان، جهان را برای رسیدن به صلح قانع ساخته است.

او خطاب به طالبان گفته است که آیا این گروه می‌تواند "قاچاق‌بران و تروریستان" را قناعت دهد که پیشرفت و ثبات افغانستان را بپذیرند؟

رئیس جمهور غنی از کاروان صلح هلمند نیز خواسته است که برای دیدار با نمایندگان طالبان به کویته پاکستان بروند و خواست‌های شان را با آنان شریک سازند.

او افزوده است "اکنون به کویته بروید و به طالبان این را بگویید که ما با رئیس جمهور دیدار کردیم و هر وقت می‌توانیم رئیس‌ جمهور را ببینیم، شما چرا با ما نمی‌بینید و خواست‌های ما را نمی‌شنوید".

رئیس جمهور افغانستان در حالی به طرح ایجاد اداره موقت واکنش نشان می‌دهد که پیش از این، برخی از چهره‌های سیاسی در دیدار با نمایندگان طالبان در مسکو، حکومت موقت را یکی از گزینه‌ها برای گذار از وضعیت کنونی عنوان کرده اند.

XS
SM
MD
LG