لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: باز نامزد ریاست جمهوری می‌شوم


محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ اشتراک خواهد کرد.

آقای غنی در مصاحبه با نشریۀ بلومبرگ گفته است که به هدف "تکمیل کردن" کارهایی که آغاز کرده است، می‌خواهد نامزد انتخابات سال آینده باشد.

یکی از کارهایی که به باور آقای غنی تکمیل نشده است و می‌خواهد آن را به انجام برساند، مذاکرات صلح با طالبان است.

رئیس جمهور ۶۹ سالۀ افغانستان در مورد دیگر مسایلی که از دید او نیمه تمام مانده اند، توضیحاتی نداده است.

آقای غنی در دور گذشته انتخابات ریاست جمهوری بیشتر بر رشد اقتصادی متوازن، حقوق مساوی برای شهروندان، و تطبیق قانون تاکید داشت.

پیش از اینکه آقای غنی به رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ابراز آمادگی کند، احزاب و گروه‌های سیاسی مخالف حکومت افغانستان صف آرایی هایی را آغاز کرده اند.

یکی از ساختارهای بزرگ سیاسی در آستانۀ انتخابات ۱۳۹۸ تشکیل "ائتلاف بزرگ ملی افغانستان" است که عمدتاً متشکل از رهبران احزاب پیشین جهادی می باشد.

جز رئیس جمهور غنی تا کنون هیچ چهرۀ دیگر سیاسی افغان اعلام نکرده است که در این انتخابات نامزد خواهد بود.

تنها حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، گفته است که اگر مردم افغانستان از وی بخواهد، باز هم خود را در انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد کرد.

رئیس جمهور غنی همچنان در مورد این که کی ها را به حیث دو معاون خود در انتخابات سال آینده برخواهد گزید، چیزی نگفته است. عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، از دیر زمانی از اختلافات جدی با رئیس جمهور غنی حرف می زند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حمل ۱۳۹۸ برگزار و انتظار می رود که کمیسیون مستقل انتخابات آن کشور تا چند روز دیگر تقویم این انتخابات را اعلام کند.

XS
SM
MD
LG