لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: نمی‌گذاریم طالبان افغانستان را پناهگاه تروریستان بسازند


محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان می‌گوید که طالبان با شبکۀ القاعده، جیش محمد و لشکر طیبه رابطه عمیق دارند و این گروه می‌خواهد که افغانستان به پناهگاه تروریستان مبدل شود، اما به گفتۀ وی حکومت و مردم افغانستان هیچ‌گاه اجازۀ این کار را به طالبان نخواهند داد.

آقای غنی روز چهارشنبه ۲۱ جولای (۳۰ سرطان) در دیدار از قول اردوی عملیات‌های خاص کماندو در کابل گفت که نیت دشمن "سیاه" است و از کماندوهای افغان خواست که به "دشمنان" ثابت کنند تا آرمان شان را به گور ببرند.

کماندوهای افغان در چند سال اخیر به ویژه در یک سال گذشته نقش بسیار بارز در نبرد با طالبان و سایر گروه‌های دهشت افگن و شورشی در افغانستان داشته اند.

رییس جمهور غنی همچنین افزود: "آب و موقعیت استراتیژیک از خود ما شده است، به همین دلیل دشمنان در توطیه اند و می‌خواهند با جنگ از ما انتقام بگیرند."

آقای غنی اضافه کرد که حکومت افغانستان ارادۀ برای برقراری صلح عادلانه و پایدار در این کشور دارد، اما "دشمن" باید بداند که هیچ‌گاه تسلیم آنان نخواهند شد.

رییس جمهور افغانستان علاوه کرد که حکومت از سه تا شش ماه آینده، روی مدیریت وضعیت کنونی جنگ در افغانستان تمرکز خواهد کرد. او ابراز امیدواری کرد که بر اساس پلان‌ و برنامه‌های ویژه، وضعیت به زودی در افغانستان تغییر خواهد کرد.

این در حالی است که در چند ماه اخیر، خشونت‌ها و درگیری میان نیروهای افغان و گروه طالبان افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG