لینک های دسترسی

Breaking News

کشورهای کمک‌کننده ۹.۱ میلیارد یورو برای پناهجویان اوکراینی تعهد کردند


کشورهای کمک کننده از جمله کانادا و کمیسیون اروپا روز شنبه نهم اپریل (۲۰ حمل) تعهد کردند که ۹.۱ میلیارد یورو را به عنوان کمک، قرضه و یا مساعدت‌های مالی برای بیجا شدگان و پناهجویان اوکراینی فراهم کنند.

در این رویداد جمع‌آوری کمک‌های مالی که در وارسا، پایتخت پولند برگزار شده بود ۱.۸ میلیارد یورو برای بیجاشدگان داخلی اوکراین و ۷.۳ میلیارد یورو برای پناهجویانی که به کشورهای همسایه فرار کرده اند، جمع آوری شد.

دولت‌ها، شرکت‌ها و افراد حدود، ۴.۱ میلیارد یوروی این کمک مالی را که عمدتاً از طریق مقامات اوکراینی یا سازمان ملل متحد توزیع خواهد شد، تعهد کردند.

موسسات مالی اتحادیه اروپا پنج میلیارد یورو باقی‌مانده آن را به شکل قرضه ویا کمک‌های بلاعوض فراهم خواهد کرد که هزینهٔ برنامه‌های مختلف از جمله یک برنامه چهار میلیارد یورویی برای کمک به تامین مسکن، آموزش و مراقبت‌های صحی برای پناهجویانی که به کشورهای اتحادیه اروپا می رسند، خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری عملیات نظامی بر اوکراین را اعلام کرد و به سایر کشور‌ها هشدار داد که هرگونه مداخله با عمل‌کرد روسیه موجب "پیامد‌هایی خواهد شد که آنها هرگز ندیده اند".

کرملین اقدامات خود را به عنوان یک "عملیات ویژه" برای خلع سلاح اوکراین و برکناری رهبرانی که او آنان را "نیونازی" نامید، توصیف کرده است.

براساس آمار ارایه شده از طرف کمیسیون اروپا پس از تهاجم روسیه بر اوکراین بیش از چهار میلیون اوکراینی به کشورهای اتحادیه اروپا پناهنده شده و ۶.۵ میلیون دیگر در داخل اوکراین بیجا شده اند.

XS
SM
MD
LG