لینک های دسترسی

Breaking News

افراد مسلح یک بس حامل ۳۰ مسافر را در نایجریا به آتش کشیدند


مقامات در نایجریا می‌گویند که افراد مسلح روز سه شنبه هفتم دسمبر (۱۶ قوس) یک بس را در ایالت سوکوتو این کشور آتش زدند که در نتیجه آن کم از کم ۳۰ مسافر این بس جان باختند.

سانوسی ابوبکر، سخنگوی پولیس ایالت شمال غربی بورنو گفته است که بس حامل ۲۴ مسافر بود که از جمله هفت تن آنان پس از آتش زدن بس فرار کردند و سپس جهت تداوی جروحات شان به شفاخانه منتقل شدند.

اما دو تن از ساکنان محل که جهت انتقال اجساد به محل حادثه رفته بودند به خبر گزاری رویترزگفته اند که آنان اعضای بدن کم از کم ۳۰ نفر ازجمله زنان و کودکان را شمرده اند.

باندهای جنایت‌کار که مردم محل آنان را رهزنان می‌پندارند، از سال‌ها به اینسو با انجام حملات و تاراج روستاها و هدف قرار دادن مسافرین در شاهراه‌ها سبب رعب و وحشت باشندگان محلی شده اند، اما حملات آنان در ماه‌های اخیر شدت یافته است.

افزون بر آن این گروه‌ها همواره بر مکاتب در نایجریا یورش برده و شاگردان را برای گرفتن غرامت اختطاف می‌کنند. صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان گزارش داده است که در سال روان، گروه‌های مسلح بیشتر از ۱۴۰۰ کودک دانش آموز را در نایجریا اختطاف کرده اند.

نیروهای نایجریایی از ماه سپتمبر به اینسو حملات هوایی و زمینی را بر مواضع رهزنان در ولایت زمفارا در جوار سوکوتو راه اندازی کرده اند و برای قطع ارتباطات میان اعضای این گروه‌های تبهکار، خدمات تلیفون نیز در بخش‌هایی از زمفارا و سوکوتو قطع شده است.

از آن زمان به اینسو، رهزنانی که از این حملات فرار کرده اند، کمپ‌های جدیدی را در نزدیکی مرز با نایجر، به شمول ولایت سوکوتو ایجاد کرده و بر اجتماعات محلی حملات را انجام می‌دهند.

هرچند گروه‌های تبهکار نایجریایی کدام اجندای مشخص ایدیولوژیک ندارند، اما نگرانی‌های فراوانی در خصوص نفوذ جهادیان در صفوف این گروه‌ها وجود دارد.

XS
SM
MD
LG