لینک های دسترسی

Breaking News

یورش بر یک مکتب در نایجریا؛ مردان مسلح ۲۷ دانشجو را ربودند


عکس آرشیف
عکس آرشیف

مردان مسلح ناشناس بر یک مکتب در ولایت نایجر نایجریا حمله کرده یک دانشجو را کشته و ۲۷ دانشجوی دیگر را ربودند.

سخنگوی ریاست جمهوری نایجریا روز چهارشنبه ۱۷ فبروری (۲۹ دلو) گفته است که به ادارۀ آموزش این ولایت دستور داده شده است تا تمام مراکز آموزشی که خوابگاه دارند، باید مسدود شود.

گواهان این رویداد به خبرگزاری رویترز گفته اند که مهاجمان حوالی ساعت ۲:۰۰ شب چهارشنبه بر کالج دولتی علوم در ساحۀ کاگارا یورش بردند. مردم محل گفته اند که شمار مهاجمان زیاد بود و به گفتۀ آنان مسوولان امنیتی این کالج نتوانند جلو آنان را بگیرند.

محمدو بوهاری، رییس جمهور نایجریا این حمله را محکوم کرده و مسوولان امنیتی را به ولایت نایجر اعزام کرده است تا عملیات نجات دانشجویان را هماهنگ کنند.

تا کنون مشخص نیست که کدام گروه در این حمله دست داشته است، اما در گذشته تندروان بوکوحرام حملات مشابهی را در نایجریا انجام داده اند. همچنین، گروه‌های مسلح دیگر نیز برای گرفتن پول و غرامت، گاهگاهی به چنین حملاتی در نایجریا دست می‌زنند.

مردان مسلح حدود دو ماه پیش بر یک مکتب متوسطه در ولایت کاتسینا در نایجریا یورش برده و نزدیک به ۳۵۰ پسر دانشجو را ربودند. اما چند روز بعد نیروهای امنیتی نایجریا موفق شدند این دانشجویان را از چنگ ربایندگان برهانند.

در سال ۲۰۱۴ تندروان بوکو حرام بیش از ۲۷۰ دختر دانشجو را از یک مکتب در شهر شیبوک ربودند که هنوز هم سرنوشت ۱۰۰ تن از این دختران نامعلوم است.

چنین حملات نگرانی‌ را در مورد خشونت فزایندۀ شورشیان اسلام‌گرا و گروه‌های مسلح افزایش بخشیده و کارکرد رییس جمهور بوهاری را برای تامین امنیت در نایجریا زیر انتقادات شدید قرار داده است.

خشونت و ناامنی در کنار چالش‌های اقتصادی و همه‌گیری کروناویروس، زندگی شهروندان نایجریا را که پرجمعیت ترین کشور افریقا است، با دشواری‌های فراوان در هم آمیخته است.

XS
SM
MD
LG