لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ هکرها بر نهادهای مهم دولتی ایران


مقام‌های ایرانی گفته‌ اند که هکرها حملاتی با "ابعاد وسیع" را بر دو نهاد مهم دولتی ایران انجام داده اند.

ابوالقاسم صادقی، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران روز پنجشنبه ۱۵ اکتوبر (۲۴ میزان) به تلویزیون دولتی آن کشور گفت که این حملات به روزهای دوشنبه و سه شنبه صورت گرفته و تحقیقات در مورد آن جریان دارد.

آقای صادقی مشخص نکرد که این حملات بر کدام ادارات دولتی ایران صورت گرفته است اما گفت: "این حمله در ابعاد وسیع بود اما باید بگویم نمونه بزرگ‌تر از این حملات را در کشور داشتیم که توانسته‌ایم با آن‌ها مقابله کنیم."

این مقام ایرانی گفت که در پی حملۀ هکرها، به عنوان یک اقدام احتیاطی ارتباط انترنت این ادارات موقتاً قطع شد. او افزود که این حملات هکرها خسارتی به این نهادها وارد نکرده است.

ایران در بلندترین سطح آماده باش در مقابل حملات سایبری و آنلاین قرار دارد. این کشور همواره ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی را به انجام حملات بر تاسیسات خویش متهم کرده است.

مقام‌های امریکایی در اکتوبر ۲۰۱۹ گفتند که پس از حملۀ طیارۀ بی سرنشین بر تاسیسات نفت عربستان سعودی، ایالات متحده حملات سایبری را بر ایران انجام داد، زیرا واشنگتن و ریاض، ایران را به انجام حملات بر این تاسیسات نفتی متهم می‌دانند. ایران این اتهامات را رد کرده است.

ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی ایران را به تلاش برای اخلال و یا هم رخنه کردن به شبکه‌های انترنتی در غرب متهم کرده اند.

خبرگزاری رویترز از قول منابعی گزارش داده است که هکرهایی که برای ایران کار می‌کنند، ایمیل‌های شخصی کارکنان سازمان جهانی صحت را در جریان همه‌گیری کووید۱۹ هدف حملات سایبری قرار داده اند. ایران دست داشتن در این حملات را نیز رد کرده است.

XS
SM
MD
LG