لینک های دسترسی

Breaking News

محب: افغان‌ها نباید زیر نام صلح از هم بپاشند


مشاور شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که تامین صلح در این کشور باید به پایان جنگ بانجامد و افغان‌ها نباید زیر نام صلح از هم بپاشند.

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی این کشور روز دوشنبه ۳۰ دسمبر (نهم جدی) در دیدار با اعضای بنیاد صلح گفت که افزون بر اجماع ملی برای صلح پایدار در افغانستان، نیاز است که با راه اندازی "یک بحث مهم ملی" به همه طرف‌های دخیل آگاهی لازم از صلح و مراحل مربوط آن ارایه شود.

در اعلامیه شورای امنیت ملی افغانستان به نقل از آقای محب آمده است: "صلح باید پایان تمام جنگ‌ها باشد، نه این‌که افغان‌ها به نام صلح از هم پاشیده شوند و دوباره پس از مدتی از آدرس و گروه‌های دیگری به این سلسله جنگ‌ها ادامه دهند."

او همچنان گفته است که در کنار اجماع داخلی، برای بحث در باره صلح افغانستان باید اجماع منتطقه‌ای و جهانی به میان آید و با در نظرداشت "تمام ابعاد خارجی آن اقدامات لازم صورت گیرد."

پیش از این مشاور امنیت ملی افغانستان در نشست امنیت منطقه‌ای در تهران گفته بود که بر اساس طرح هفت ماده‌ای صلح، افغانستان در نظر دارد که در زمینه صلح با کشورهای منطقه رایزنی کند.

نگرانی‌های مقامات حکومت افغانستان از احتمال "هم پایشیدن افغان‌ها به نام صلح و آغاز یک جنگ دیگر در این کشور" در حالی مطرح می‌شود که طالبان تا اکنون حاضر به گفتگو با حکومت افغانستان نشده اند.

XS
SM
MD
LG