لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای خارجی در دستگیری علی پور نقش نداشتند


نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در دستگیری قوماندان علی پور هیچ نقشی نداشتند. یک سخنگوی نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان این بیان در واکنش به شایعاتی نوشته که گویا قوماندان علی پور از سوی نیروهای خارجی بازداشت شده است.

سید محمد روشن‌دل، قوماندان پولیس کابل روز یکشنبه (۲۵ نوامبر) به صدای امریکا گفت که قوماندان علی پور طی عملیات مشترک پولیس کابل و منسوبین امنیت ملی از مربوطات حوزه سیزدهم امنیتی شهر کابل "دشت برچی" بازداشت شد.

به دنبال تایید خبر بازداشت این فرمانده، شماری از کاربران رسانه های اجتماعی از قول محمد معصوم ستانکزی، رئیس ریاست عمومی امنیت ملی، نوشتند که آقای علی پور از سوی نظامیان امریکایی گرفتار شده و به مقام های افغان سپرده شده است.

قوماندان علی پور که مشهور به "شمشیر" است متهم به داشتن افراد مسلح غیرقانونی و آزار و اذیت غیرنظامیان در بخش های از افغانستان است. مقام های افغان گفته اند که حکم دستگیری وی از سوی لوی سارنوالی صادر گردیده است.

ماه گذشته، هواداران مسلح این فرمانده مانع دستگیری وی از سوی پولیس در ولایت غور شدند. مقام های محلی گفتند که در آن عملیات هفت غیرنظامی و چهار پولیس هلاک گردند.

اعتراضات

همزمان با دستگیری قوماندان علی‌پور شماری از باشندگان غرب کابل دست به اعتراضات زده و خواستار رهایی فوری وی گردند. مقام های افغان گفتند که در این اعتراضات که به خشونت گرایید بیشتر از ۲۰ منسوب پولیس زخمی گردید.

شماری از اعتراض کننده گان که شام یکشنبه در غرب کابل تجمع نموده بودند به صدای امریکا گفتند که آنها برای برپایی اعتراضات گسترده در شهرکابل به روز دوشنبه آماده گی گرفته اند.

نظر شما در بارهء دستگیری قوماندان علی پور چیست؟ اینجا رای بدهید:

XS
SM
MD
LG