لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹؛ اختصاص ۱۲۸هزار دوز واکسین به کارمندان صحی افغان


وزارت صحت عامۀ افغانستان اعلام کرد که بر اساس تصمیم حکومت این کشور، در مرحلۀ نخست حدود ۱۲۸هزار کارمند صحی در این کشور واکسین کووید۱۹ را دریافت خواهند کرد.

داکتر وحید مجروح، سرپرست این وزارت روز پنجشنبه ۱۱ فبروری (۲۳ دلو) در یک نشست خبری گفت که این کارمندان صحی، شامل کارمندان دولتی، خصوصی و موسسات است.

او افزود: "کتگوری دومی که شامل این برنامه تطبیق واکسین ۵۰۰هزار دوز خواهد شد، آن فرزندان این سرزمین است که با قربانی‌کردن و رزمیدن به قیمت جان خود از هموطنان خود در صفوف دفاعی از کشور خود دفاع می‌کنند."

داکتر مجروح افزود که حدود ۲۵۰هزار دوز واکسین به نظامیان افغان اختصاص داده می‌شود و دستۀ سومی که واکسین دریافت خواهند کرد، خبرنگارانی خواهند بود که در مورد کروناویروس گزارش تهیه می‌کنند.

سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان، شایعاتی مبنی بر تاییدنشدن این واکسین از جانب سازمان صحی جهان را رد کرد.

این در حالی است که از جملۀ دوهزار و ۱۳۶ نمونه مشکوک، ۲۵ واقعه مثبت کروناویروس در افغانستان تشخیص شده است.

وزارت صحت عامه افغانستان گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته، پنج بیمار کووید۱۹ جان باخته و ۱۴۶ بیمار دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند.

بر بنیاد معلومات وزارت صحت افغانستان، ۵۵هزار و ۴۴۵ واقعه مثبت کروناویروس به طور رسمی در این کشور ثبت شده، دوهزار و ۴۲۴ بیمار جان باخته و از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون ۴۸هزار و ۲۷۹ بیمار دوباره بهبود یافته اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین در دسمبر ۲۰۱۹ شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل گشت.

پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده گزارش داده که تا روز پنجشنبه ۱۱ فبروری (۲۳ دلو) در سراسر جهان نزدیک به ۱۰۷ میلیون و ۴۰۰هزار نفر به کروناویروس مبتلا شده و این بیماری جان بیش از دومیلیون و ۳۵۵هزار را گرفته است.

XS
SM
MD
LG