لینک های دسترسی

Breaking News

شورای صلح: نشست‌ها و سفرهای خلیلزاد به منطقه نباید دوام‌دار شود


همزمان با چهارمین دور گفتگوهای نمایندۀ وزارت خارجه امریکا با طالبان در باره صلح افغانستان، شورای عالی صلح افغانستان باور دارد که ادامه سفرها و نشست‌های زلمی خلیلزاد، ممکن سبب مشکلات در این روند شود.

این شورا، از آقای خلیلزاد می‌خواهد که نباید نشست‌ها و سفرهایش به منطقه دوام دار شود.

سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح، امروز سه شنبه (دوم دلو) به خبرنگاران گفت "هر چه زودتر اگر امکان دارد آغاز مذاکرات دولت افغانستان با طالبان را انجام دهند به همان اندازه هم برای آنها (امریکا) و هم برای ما خوب است و اگر این پروسه طولانی شود، مشکلات دیگر در آن ایجاد خواهد شد".

شورای عالی صلح از زلمی خلیلزاد انتظار دارد که در نشست‌هایش با طالبان روی گفتگوهای مستقیم آنان با دولت افغانستان صحبت کند تا این روند آغاز شود.

آقای طاهری همچنان گفت که چهارمین دور گفتگوهای زلمی خلیلزاد با نمایندگان طالبان در قطر روز گذشته آغاز شده و قرار است که امروز نیز ادامه یابد.

طالبان دیروز در اعلامیه‌ای گفتند که نمایندگان این گروه در قطر با آقای خلیلزاد، در باره بیرون شدن نظامیان امریکایی از افغانستان و جلوگیری از تهدیدهای دهشت افگنی، گفتگو کرده اند.

سفر هیات افغان به چین

در کنار تلاش‌های زلمی خلیلزاد، برای کشاندن طالبان به میز گفتگوهای مستقیم، حکومت افغانستان نیز اقداماتی را برای ایجاد اجماع منطقه‌ای درباره صلح آغاز کرده است.

عمر داوودزی نمایندۀ خاص رئیس ‌جمهور در امور منطقوی برای اجماع صلح و رئیس دارالانشای شورای عالی صلح، قرار است فردا در راس هیاتی حکومتی به چین برود.

آقای داوودزی در این سفر با وزیر خارجه، نمایندۀ خاص رئیس جمهور و شماری از چهره های مطرح حزبی آن کشور در باره صلح افغانستان گفتگو خواهد کرد.

سخنگوی شورای عالی صلح گفت که چین رابطۀ نزدیک با پاکستان دارد و آقای داوودزی، در این سفر از مقام‌های چین تقاضا خواهد کرد که پاکستان را به بازی کردن نقش فعال‌تری در مذاکرات با طالبان تشویق کند.

XS
SM
MD
LG