لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد برای تسهیل روند صلح افغانستان به چین رفت


نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان، پس از دیدار با مقام‌های هندی صبح امروز به بجینگ رسید.

زلمی خلیلزاد، در این سفر قرار است با مقام های چینی در باره راه‌یابی به صلح افغانستان دیدار و گفتگو می‌کند.

آقای خلیلزاد، امروز دوشبنه (۲۴جدی) در صفحه تویتر خود، نقش چین را در گفتگوهای صلح افغانستان مهم دانسته است.

آقای خلیلزاد، گفته است: "من به بیجنگ رسیدم و با مقام‌های چین روی تلاش‌های مان برای تسهیل گفتگوهای صلح در افغانستان ملاقات می‌کنم، چین نقش مهمی در پروسه صلح دارد و من منتظر پیگیری این موضوع هستم که چگونه با همدیگر کار کنیم".

نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا،‌ چهارمین دور سفرش را به هدف جستجوی راه‌های تامین صلح افغانستان به روز سه شنبه (۸ جنوری) آغاز کرد و قرار است آقای خلیلزاد به پس از دیدار با مقام‌های چینی به پاکستان و افغانستان سفر کند.

زلمی خلیلزاد، در جریان سفرش به چین، با حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در دوبی دیدار کرده است.

تلاش‌های امریکا و حکومت افغانستان برای کشاندن طالبان به میز گفتگوهای صلح، محور اصلی این دیدار بوده است.

همزمان با تلاش‌های امریکا برای پایان جنگ در افغانستان، سفرهای مقام های ارشد حکومت افغانستان نیز به کشورهای منطقه افزایش یافته است.

​چنانکه هفته گذشته، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در یک سفر دو روزه به چین رفت و در دیدارش با وزیر خارجه چین گفت که کشورش در تلاش برقراری ثبات پایدار در منطقه است.

آقای محب، روز گذشته چین را به مقصد عربستان سعودی ترک کرده است، دفتر رسانه‌های شورای امنیت ملی افغانستان امروز دوشنبه (۲۴جدی) گفت که آقای محب در جریان این سفر با مشاور شورای امنیت ملی امارات متحده عربی در شهر ابوظبی نیز دیدار کرده است.

در این دیدار آقای محب، بر گفتگوهای صلح به رهبری افغان‌ها و نیز مبارزه مشترک در برابر تروریزم در افغانستان تاکید کرده است.

XS
SM
MD
LG