لینک های دسترسی

Breaking News

راهب هندی که خواستار کشتار عام مسلمانان بود، به تحریک خشونت دینی متهم شد


مقامات در هند می‌گویند یک راهب هندی که در جریان یک نشست حامیان راستگرایان خواستار کشتار عام مسلمانان شده بود،‌ رسماً به تحریک کردن خشونت‌های دینی متهم شد.

ساوانترا کمار، یک مقام ارشد پولیس هند گفت که یاتی نارسنگ‌‌آنند گیری، یکی از حامیان ملی‌گرایان راستگرا که رییس یک صومعهٔ هندو نیز است، نخست به روز شنبه ۱۵ جنوری به اتهام اظهارات تحقیر‌آمیز علیه زنان بازداشت شد.

او به روز یک شنبه در شهرک هریدوار در محکمه حضور یافت؛ جاییکه برای سخنرانی نفرت‌انگیز علیه مسلمانان و تحریک خشونت علیه آنان برای چهارده روز به نظارت‌خانه فرستاده شد.

این مقام پولیس گفت که نارسنگ‌‌آنند گیری رسماً به ترویج دشمنی میان گروه‌های دینی متهم شد؛ اتهامی که می‌تواند او را برای پنج سال زندانی کند.

پس از مداخلهٔ محکمهٔ عالی هند، او دومین نفر در این قضیه است که بازداشت می‌شود.

بر اساس ویدیویی که خبرگزاری فرانس پرس صحت آن را تایید کرده است، یکی از سخنرانان این گردهمایی در اوایل ماه دسمبر به اشتراک کنندگان گفت که مردم نباید نگران رفتن به زندان برای کشتن مسلمانان باشند.

او افزود: "حتا اگر فقط صد نفر از ما سرباز شویم و دو میلیون آنان را بکشیم، ما پیروز خواهیم شد... شما تنها در صورتی می‌توانید از سناتنا دهرما ( هندویزم مطلق) محافظت کنید که به این روش عمل کنید."

حزب بهارتیا جاناتا نرندرا مودی، صدر اعظم هند، از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۴ به تشویق تندروان هندو به آزار و اذیت مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها متهم شده است؛ اتهامی که این حزب آن را همواره رد کرده است.

مسلمانان ۱۴ در صد جمعیت ۱.۴ میلیارد دالری هند را تشکیل می‌دهند.

XS
SM
MD
LG