لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز فعالیت نخستین مرکز درمان کودکان و زنان معتاد در فاریاب 


مسوولان ریاست صحت عامه ولایت فاریاب از افتتاح یک مرکز برای درمان زنان و کودکان معتاد در شهر میمنه، مرکز این ولایت خبر داده و گفته اند که در این مرکز، ۲۰ بیمار به صورت همزمان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

عجب خان حمیدی، رییس صحت عامه ولایت فاریاب گفت که این شفاخانه به هدف درمان کودکان و زنان معتاد آغاز به فعالیت کرده و بودجهٔ آن نیز از سوی ریاست صحت عامه ولایت فاریاب پرداخت می شود.

حمیدی در گفتگو با صدای امریکا همچنان گفت که با فعال شدن این شفاخانه در شهر میمنه، بیماران مبتلا به مواد مخدر نیازمند سفر به سایر ولایت‌ها جهت تداوی نیستند.

او با اشاره به مشکلات بیماران معتاد گفت: "ما شفاخانه برای تدوای زنان و کودکان معتاد نداشتیم و بیماران برای درمان مجبور بودند به ولایت‌های دیگر سفر کنند."

حمیدی همچنان افزود که در حال حاضر ۲۵ تن در بخش‌های اداری، سم زدایی، احیای مجدد، مشاوره، تداوی سراپا و گروه‌های سیار در تشکیل شفاخانه ۲۰ بستر زنان و کودکان معتاد وجود دارند.

او اعتیاد دوبارهٔ بیماران درمان شده را نگران کننده خواند و گفت که در تلاش ایجاد فرصت‌های کاری برای افراد بهبود یافته هستند.

با این حال زهره قاچمس، مسوول شفاخانه ۲۰ بستر تداوی زنان و کودکان معتاد گفت که بیشتر زنان و کودکان معتاد از ولسوالی‌های دور دست ولایت فاریاب هستند.

خانم قامچس در گفتگو با صدای امریکا افزود: " تلاش می‌کنیم علاوه بر درمان به زنان در مورد اضرار استعمال مواد مخدر آگاهی دهیم."

خانم قامچس همچنان گفت که زنان و کودکان معتاد با توجه به وضعیت صحی شان، از ۴۵ تا ۹۰ روز به گونه رایگان در این مرکز زیر درمان قرار خواهند گرفت.

بر بنیاد گفته‌های مسوولان صحی در ولایت فاریاب، از میان حدود ۳۰ هزار معتاد در این ولایت، حدود ۵۵۰۰ تن شان را زنان و کودکان تشکیل می دهد.

XS
SM
MD
LG