لینک های دسترسی

Breaking News

والی نام‌نهاد طالبان برای فاریاب کشته شد – مقام‌ها


مقام‌های افغان از کشته‌شدن ملا ناظم، والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت فاریاب و صدها جنگجوی این گروه در این ولایت خبر داده اند.

نقیب‌الله فایق، والی این ولایت امروز دوم جنوری (۱۳ جدی) در صفحۀ تویتر خود نگاشته است که والی نام‌نهاد طالبان با شش تن از نگهبانان‌اش در مربوطات ولسوالی دولت‌آباد این ولایت کشته شده اند.

آقای فایق از ملا ناظم به عنوان یک "آدم‌کش خطرناک" یاد کرده و گفته است که او جان صد‌ها نفر را در جریان جنگ و انفجار موترهای بم‌گذاری شده، گرفته است.

والی فاریاب تاکید کرده که اختلاف‌ها در صفوف طالبان در این ولایت بیشتر شده و ملا ناظم در نتیجۀ اختلاف‌های درونی این گروه از بین رفته است.

اما گروه طالبان کشته‌شدن ملا ناظم را رد کرده است.​

همزمان با این، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در جریان یک ماه گذشته، حدود ۵۰۰ جنگجوی طالبان در نتیجۀ علمیات مشترک نیروهای امنیتی افغان در ولایت فاریاب کشته و زخمی شده اند.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت این عملیات که تحت نام شاهین۱۹ در ولسوالی‌های، اندخوی، خواجه‌سبزپوش، قیصار، و المار این ولایت راه اندازی شده بود که در نتیجۀ آن، ۲۴۸ جنگجوی طالبان، به شمول ۴۲ فرد کلیدی این گروه کشته و ۲۱۹ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

آقای امان افزود که نظامیان افغان توانسته اند که ولسوالی‌های چهارگانۀ اندخوی ولایت فاریاب را از وجود این گروه پاکسازی کنند.

XS
SM
MD
LG