لینک های دسترسی

Breaking News

یافت شدن صدها جسد در بستر دریای گنگا در هند


پولیس هند سرگرم تحقیق در مورد صدها جسدی است که به تازگی در یک روستا در شمال آن کشور در بستر دریای گنگا پیدا شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با نشر تصاویر ادعا کرده اند که این افراد همه قربانیان کووید۱۹ اند که اجساد آنان از سوی بستگان شان در کنار دریای "مقدس" گنگا مدفون شده اند.

مسوولان پولیس هند، سوار بر موتر قریه به قریۀ روستاهای اطراف دریای گنگا را گزمه کرده و از طریق بلندگوهای سیار به مردم می‌گویند که اجساد را به دریا نیفگنند و پولیس آنان را در انجام مراسم جنازه کمک خواهد کرد.

مقام‌های پولیس در شهر پریاگراج ایالت اتراپردیش هند زمانی صدها جسد را در زیر ریگ‌های بستر دریا کشف کردند که به دلیل بارندگی‌های شدید چند روز گذشته ریگ‌ها از روی اجساد شسته شده و تکه‌های نارنجی رنگی که اجساد در آن تکفین شده بودند، نمایان شده بود.

ناونیت سیگل، سخنگوی ایالت اتراپردیش هند روز یکشنبه ۱۶ می (۲۶ ثور) گزارش‌ رسانه‌های محلی را رد کرد که گویا بیش از هزار جسد پیدا شده، قربانیان کووید۱۹ بوده اند که در دو هفتۀ گذشته در این ساحه مدفون شده اند.

آقای سیگل با قاطعیت گفت که این اجساد با همه‌گیری کووید۱۹ هیچ ربطی ندارد، در عوض به گفتۀ وی، شماری از هندوهای ساکن در این ساحه در ایام مهم مذهبی شان، به جای سوزاندان اجساد بستگان شان آنان را به دریای گنگا افگنده یا هم آنان را در کنار این دریا که در مذهب هندویزم بسیار مقدس است، دفن کرده اند.

اما به گفتۀ رمیش کمار سینگ، عضو گروه بشری "باندو مهال سمیتی" که روستانشینان هندی را در سوزاندن اجساد بستگان شان کمک می‌کند، آمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در ساحات روستایی هند به شدت بلند است و به گفتۀ وی روستاییان فقیر توان پرداخت هزینۀ سوزاندن جسد را نداشته و آن را به دریا می‌افگنند.

به دلیل افزایش مرگ و میر، تقاضای بلند برای چوب‌های مخصوص و سایر لازمه‌های سوزاندن اجساد در اتراپردیش، هزینۀ سوختاندن یک جسد که چند ماه پیش حدود ۵۰۰۰ روپیۀ هندی بود اکنون سه برابر افزایش یافته است.

مقام‌های هندی هفتۀ گذشته نیز ۷۱ جسد را از کنار دریای گنگا در ایالت بیهار که در همسایگی اتراپردیش قرار دارد، پیدا کردند.

مسوولان صحی هند اجساد جدید را کالبد شکافی و معاینه کرده اند، اما به گفتۀ آنان، به دلیل تفخس و پوسیدگی اجساد، دلیل مرگ آنان شناسایی نشده است.

اتراپردیش و بیهار از ایالت‌های بزرگ هند که نزدیک به ۳۵۸ میلیون نفر جمعیت دارد، با شیوع مرگبار گونۀ هندی کروناویروس دست و پنجه نرم می‌کنند.

وزارت صحت هند روز یکشنبه گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۱۱ هزار واقعۀ جدید کووید۱۹ در آن کشور ثبت شده و این بیماری در یک شبانه روز پسین جان ۴۰۷۷ نفر را در آن کشور گرفته است.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، شمار مجموعی واقعات کووید۱۹ در هند تا صبح یکشنبه به بیش از ۲۴ میلیون و ۶۸۴ هزار و مرگ و میر ناشی از آن به حدود ۲۷۰۳۰۰ نفر رسیده است، اما کارشناسان صحی آمار واقعی ابتلا و مرگ و میر را به مراتب بلند از آمار رسمی می‌پندارند.

XS
SM
MD
LG