لینک های دسترسی

Breaking News

رییس صلیب سرخ وضعیت مهاجرین افغان را با مقام‌های ایرانی بحث کرد


رابرت ماردینی، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید که در سفر تازه‌اش به تهران، در مورد وضعیت ناگوار مهاجرین افغان که پس از تسلط طالبان آواره شدند، با مقامات ایرانی صحبت کرده است.

آقای ماردینی، ملاقات دو روزه‌اش با مقامات ایرانی را مثبت خوانده است.

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران گزارش داده است که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، بیش از یک میلیون افغان به این کشور مهاجر شده اند و هم‌اکنون نیز روزانه هزاران نفر برای کار یا پناهجویی به کشورهای اروپایی وارد ایران می‌شوند.

رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید که با مسوولان جمعیت هلال احمر ایران در مورد چگونگی فراهم‌شدن خدمات مهم صحی گفتگو کرده است.

بر اساس آمار وزارت خارجه ایران، هم‌اکنون در حدود پنج میلیون افغان در آن کشور زندگی می‌کنند.

احمد وحیدی، وزیر داخله ایران به تاریخ ۲۸ اپریل (هشتم ثور) در یک نشست تنظیم امور مهاجرین خارجی با اشاره به خروج نیروهای خارجی از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور گفت که این وضعیت مشکلات فراوان را به مردم این کشور به بار آورده و از همین‌رو شماری از مهاجرین افغان به ایران رو آورده اند.

آقای وحیدی گفت که حکومت ایران به خاطر "مسایل انسانی" نتوانست با این مهاجرین رویه زشت کنند و اجازه ورود به خاک کشور را ندهد.

این در حالی است که چندی پیش تصاویر و ویدیو‌های از برخورد نا مناسب مقامات امنیتی و عوام ایران با مهاجرین افغان در رسانه‌های اجتماعی نشر شد که واکنش‌های تندی از افغان‌ها را برانگیخت.

وزیر داخله ایران از مهاجرین افغان مقیم آن کشور خواست که برای ثبت‌نام به مراکز تعیین‌شده مراجعه کنند. قرار است که ایران به این مهاجرین اسناد اقامت کوتاه‌ مدت بدهد.

در این مطلب از گزارش‌های ایرنا و فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG