لینک های دسترسی

Breaking News

روند ثبت نام 'تقویتی' رای دهندگان افغان آغاز شد


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که روند ثبت نام "تقویتی" رای دهندگان امروز شنبه در ۳۴ ولایت آغاز شده و این روند تا هشتم ماه سرطان ادامه خواهد داشت.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز شنبه (۱۸ جوزا) در یک کنفراس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که این روند در تمامی ولایات، ولسوالی‌ها و نواحی شهرهای افغانستان عملی خواهد شد.

خانم نورستانی افزود که در این روند کسانی که تا روز انتخابات به سن ۱۸ سالگی می‌رسند، کسانی که به تازگی به افغانستان برگشته اند، افرادی که قبلا ثبت نام نکرده اند و یا هم نام شان در فهرست قبلی رای دهندگان اشتباه بوده و یا تذکره‌های شان مفقود شده، ثبت نام خواهند شد.

وی همچنان افزود: "پروسه ثبت نام تقویتی برای ۴۵۸ مرکز در ۳۳ ولایت و ۴۰۶ مرکز در ولایت غزنی برگزار می‌شود".

اما رییس کمیسیون مستقل انتخابات تاکید کرد که به دلیل تهدیدات امنیتی در حال حاضر ۳۰ مرکز در ۳۳ ولایت و ۱۵۰ مرکز ثبت نام رای دهندگان هم تنها در ولایت غزنی مسدود خواهند بود.

به گفته این کمیسیون، روند ثبت نام تقویتی که برای بیست روز ادامه خواهد داشت ۲۳ ملیون دالر هزینه بر می‌دارد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در ششم میزان ۱۳۹۸خورشیدی برگزار شود.

تهدیدات امنیتی در برخی از ولایت‌ها یکی از کلان ترین نگرانی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری عنوان شده است؛ اما روز گذشته لوی درستیز اردوی افغانستان در یک نشست خبری گفت که در هماهنگی با دیگر نهادهای امنیتی، در حال برنامه‌ریزی برای تامین امنیت انتخابات اند.

XS
SM
MD
LG