لینک های دسترسی

Breaking News

نتایج ابتدایی انتخابات افغانستان 'تا یک روز دیگر اعلام می‌شود'


برخی منابع در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گویند که قرار است فردا (یکشنبه) نتایج ابتدایی انتخابات ششم میزان اعلام شود.

یک منبع معتبر در کمیسیون انتخابات که خواست نامش در گزارش گرفته نشود روز شنبه ۲۱ دسمبر (۳۰ قوس) به صدای امریکا گفت که تمامی آمادگی‌ها برای اعلام نتایج ابتدایی انتخابات گرفته شده است.

به گفته وی دارالانشای کمیسیون انتخابات امروز (شنبه) نتایج نهایی بازشماری شدۀ هفت ولایت را در اختیار رهبری کمیسیون قرار می‌دهد.

این منبع افزود که رییس و کمیشنران کمیسیون انتخابات پس از بررسی‌ها در این مورد، نتایج ابتدایی را به روز یکشنبه (۲۲ دسمبر) اعلام خواهند کرد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاریخ ششم میزان برگزار شد و با آن‌ که حدود سه ماه از این انتخابات می‌گذرد، کمیسیون مستقل انتخابات تا حالا موفق به اعلام نتایج ابتدایی آن نشده است.

مسوولان دلیل تاخیر در این روند را بسته ماندن شماری از دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات توسط هواداران نامزدان انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرده اند.

دیروز سرور دانش، یکی از اعضای ارشد تکت انتخاباتی "دولت ساز" به رهبری محمد اشرف غنی از "گروگان گرفتن انتخابات از سوی برخی سیاسیون و دسته‌های انتخاباتی انتقاد کرد" و از کمیسیون انتخابات افغانستان خواست که نتایج ابتدایی انتخابات ششم میزان را هرچه زودتر اعلام کند.

اما نامزدان معترض که برای مدتی مانع بازشماری آرا در هفت ولایت افغانستان شده بودند ادعا دارند که این اقدام آنها برای جلوگیری از شامل شدن حدود ۳۰۰ هزار رای در روند بازشماری که اساس بایومتریکی ندارد، صورت گرفته بود.

XS
SM
MD
LG