لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان: طالبان در پاکستان پناهگاه ندارند


عمران خان، صدر اعظم پاکستان می گوید که هیچ پناهگاه گروه طالبان افغان در خاک پاکستان وجود ندارد.

عمران خان در یک مصاحبه با روزنامه واشنگتن پوست گفت که نیرو های امنیتی پاکستان به وی گفته که این نیرو ها "بار ها" از امریکایی ها در مورد موقعیت این پناهگاه ها معلومات خواسته اند.

صدر اعظم پاکستان گفت که کشورش میزبان ۲.۷ میلیون مهاجر افغان است و به گفته وی، مهاجران افغان در کمپ های بزرگ زندگی می کنند.

عمران خان افزود: "نخست، هیچ پناهگاه (گروه طالبان در پاکستان) وجود ندارد. اگر چند صد طالب (در پاکستان) حضور داشته باشد... یا شاید دو هزار تا سه هزار طالب که به پاکستان آمده باشند، آنان می توانند به بسیار آسانی در این کمپ های مهاجران افغان مستقر شوند."

عمران خان همچنین ادعای مقام های امریکایی مبنی بر حضور رهبران گروه طالبان در داخل خاک پاکستان را رد کرد و آن را یک "اتهام" خواند.

این در حالیست که سرتاج عزیز، مشاور روابط خارجی نواز شریف، صدر اعظم پیشین پاکستان در ماه مارچ سال ۲۰۱۶ اذعان کرده بود که رهبران گروه طالبان در پاکستان زندگی می کنند.

عمران خان در مصاحبه با واشنگتن پوست همچنین گفت که پاکستان نمی خواهد ایالات متحده امریکا با شتاب از افغانستان خارج شود.

صدر اعظم پاکستان گفت که خروج ایالات متحده امریکا از منطقه در سال ۱۹۸۹ میلادی منجر به ظهور گروه طالبان شد و ایالات متحده امریکا این بار پیش از خارج شدن از افغانستان باید به "توافقی" برسد.

عمران خان در پیوند به روابط اسلام آباد با واشنگتن گفت که او نمی خواهد پاکستان در مناسباتی قرار داشته باشد که در بدل دریافت پول، برای کشور دیگر بجنگد. او گفت که پاکستان خواستار "روابط مناسب" با ایالات متحده است.

عمران خان افزود که روابط بین پاکستان و ایالات متحده امریکا باید شبیه روابط پاکستان با چین باشد.

این در حالیست که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در نخستین پیام تویتر خود در نخستین روز سال ۲۰۱۸ پاکستان را به "دروغگویی و فریبکاری" متهم کرد و سپس کمک های مالی و نظامی واشنگتن را به اسلام آباد قطع کرد.

XS
SM
MD
LG