لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان: آمادۀ مذاکره با هند استم


عمران خان، صدر اعظم پاکستان، با ارسال نامه‌ای به نرندرا مودی، صدر اعظم هند، برای حل مناقشات دو کشور، به شمول موضوع جنجالی کشمیر، به مذاکره با هند ابراز آمادگی کرده است.

محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان، در تویتر نگاشته است که آمادگی عمران خان به مذاکره با هند، پاسخ به خواست نرندرا مودی است که ماه گذشته خواستار تعامل "پرمفهوم و سازنده" میان دو کشور شده بود.

صدر اعظم پاکستان تایید کرده است که روابط میان هند و پاکستان کشیده است، اما گفته است که اختلافات باید مسالمت آمیز حل شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، آقای خان در این نامه نوشته است "ما مدیون مردم خود به ویژه نسل های آیندۀ مان استیم تا همه موضوعات حل ناشده به شمول مناقشۀ جامو و کشمیر را حل کنیم".

عمران خان همچنان گفته است که در مورد مبارزه با دهشت افگنی، که تقاضای عمده هند از پاکستان است، نیز آمادۀ مذاکره است. او خواسته است تا اواخر ماه روان، وزیران خارجۀ دو کشور در حاشیۀ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک با هم ملاقات کنند.

رویش کمار، سخنگوی وزارت خارجۀ هند، پنجشنبه (۲۰ سپتامبر) گفت که دپلوماتان هندی و پاکستانی روی جزئیات ملاقات وزیران خارجۀ دو کشور سرگرم کار اند.

هند و پاکستان دو رقیب دارای قدرت اتمی روابط پرفراز و نشیب و اغلباً کشیده داشته و دو بار نیز به خاطر مناقشۀ کشمیر وارد جنگ شده اند.

XS
SM
MD
LG