لینک های دسترسی

Breaking News

صحبت تیلیفونی صدر اعظم هند با عمران خان


نرندرا مودی، صدر اعظم هند روز دوشنبه به عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان تیلیفون کرد و پیروزی این حزب را در انتخابات پارلمانی پاکستان به عمران خان تبریک گفت.

وزارت خارجه هند گفت که در این صحبت تیلیفونی، مودی و خان روی صلح در منطقه نیز بحث کردند.

در اعلامیه یی که وزارت خارجه هند نشر کرده آمده است که نرندرا مودی در صحبت با عمران خان روی "چشم انداز" هند در قبال صلح و توسعه در منطقه تاکید مجدد کرده است.

حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان با وجود ادعا های سایر احزاب این کشور مبنی بر تقلب و بی نظمی های گسترده در انتخابات پارلمانی هفته گذشته، برنده این انتخابات اعلام شد.

اما این حزب نتوانسته اکثریت لازم کرسی های پارلمانی را برای تشکیل حکومت بدست بیاورد و روی همین دلیل عمران خان اکنون مصروف مذاکره با احزاب کوچک و اعضای مستقل پارلمان است تا یک حکومت ایتلافی را تشکیل بدهد.

عمران خان که با احتمال زیاد صدر اعظم آینده پاکستان خواهد بود، در سخنرانی خود پس از پیروز شدن حزب اش در انتخابات گفته بود که خواستار حل منازعه اسلام آباد و دهلی جدید روی مساله کشمیر می باشد.

او در این سخنرانی گفت: "اگر هند بیاید و یک قدم به سوی ما بردارد، ما به سوی آنان (هند) دو قدم بر می داریم."

حزب تحریک انصاف پاکستان با نشر اعلامیه یی گفته است که عمران خان در صحبت تیلیفونی به صدر اعظم هند گفت که دو کشور باید روی بیرون کشیدن میلیون ها انسان از فقر تمرکز کنند.

بر بنیاد این اعلامیه، عمران خان همچنین گفته است که اختلافات بین پاکستان و هند باید از طریق گفتگو حل گردد.

هند و پاکستان که اکنون با سلاح اتمی مجهز می باشند، تا کنون سه بار به خاطر اختلافات ارضی روی منطقه کشمیر با هم جنگیده اند.

XS
SM
MD
LG