لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان: قانون جنگل در پاکستان حاکم شده است


عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان، از بازداشت دوبارهٔ شاه محمود قریشی، وزیر خارجهٔ پیشین این کشور، خبر داده و گفته است که در این کشور قانون جنگل حاکم شده است.

او در یک تویت نگاشته است: "معاون حزب تحریک انصاف پاکستان، شاه محمود قریشی، مانند کارمندان و حامیان این حزب پس از آنکه به قید ضمانت رها شد، دوباره بازداشت شده است."

خان افزوده است که "قانون جنگل بر ما حاکم شده است، زور بر حق است، یگانه چیزی که فرا راه آن قرار دارد، قوهٔ قضاییه ما است".

او گفته است: "قانون اساسی و تصامیم محکمهٔ عالی با وقاحت نقض شده است. از پولیس برای سرکوب حزب تحریک انصاف پاکستان استفاده می‌شود و رهبران ما به کناره‌گیری از حزب واداشته می‌شوند."

این در حالی است که شیرین مزاری، از همکاران نزدیک عمران خان که از منتقدین سرسخت اردوی و حکومت شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان، بوده است، هفتهٔ گذشته بازداشت و روز گذشته رها و پس از آن دوباره بازداشت و سپس بار دیگر رها شد.

او پس از رهایی در یک کنفرانس خبری گفت: "من تصمیم گرفته ام که سیاست را کنار بگذارم و سر از امروز بخشی از حزب تحریک انصاف پاکستان و هیچ حزب سیاسی نخواهم بود."

خانم مزاری گفت که به دلایل صحی این تصمیم را اتخاذ کرده است.

اما بر اساس گزارش‌ها، صدر اعظم پاکستان کناره‌گیری مزاری را "طلاق اجباری" خوانده و از آن شدیداً انتقاد کرده است.

صدر اعظم پیشین پاکستان با اشاره به کناره‌گیری برخی از مقامات حزب‌اش همچنان نوشته است که در "تعجب می‌کنم که همه سازمان‌های حقوق بشری در این کشور به کجا ناپدید شده اند".

او اضافه کرد که حقوق بنیادی شهروندان این کشور پامال شده، رسانه‌ها از فعالیت بازداشته شده و فعالین رسانه‌های اجتماعی تهدید شده اند.

عمران خان همچنان ادعا کرد که کارمندان حزب‌اش در گرمای شدید در سلول‌های کوچک نگهداری شده و شکنجه می‌شوند.

خان و همسرش، بشرا بیگم، امروز ۲۳ می (دوم جوزا) نخست در محکمه حضور یافتند و سپس وی برای مدت چهار ساعت به سوالات ادارهٔ حسابرسی پاکستان در مورد اتهامات وارده بر وی پاسخ داد.

محکمه فیصله کرد که صدر اعظم پیشین پاکستان تا تاریخ هشتم ماه جون از بازداشت مرتبط با اتهامات تروریزم محفوظ خواهد بود.

عمران خان پس از آن به تروریزم متهم شد که پس از بازداشت‌اش، هواداران حزب تحریک انصاف در سرتاسر پاکستان مظاهره کردند که علاوه بر خسارات مالی به تاسیسات دولتی، حد اقل نه نفر در جریان اعتراضات خشونت‌بار کشته و ده‌ها تن دیگر، به شمول منسوبین پولیس، زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG