لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان و همسرش در ارتباط به قضیه اختلاس در محکمه حضور می‌یابند


عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان و همسرش بشرا بیگم، امروز سه شنبه ۲۳ می (دوم جوزا) برای پاسخگویی در مورد قضیهٔ اختلاس در محاکمه می‌شوند.

بخش دیوۀ صدای امریکا گزارش داد که عمران خان شب گذشته از حضور در ادارۀ ملی حسابرسی ابراز نگرانی کرده و گفته که ممکن است در رابطه به قضیهٔ "القادر ترست" بار دیگر او و همسرش بازداشت شوند.

خان از هوادارانش خواسته است که از خشونت خودداری کنند و اعتراضات شان مسالمت‌آمیز باشد.

پیش از این نیز به تاریخ نهم ماه می ادارۀ ملی حسابرسی پاکستان عمران خان را از محکمۀ عالی اسلام آباد در رابطه به قضیهٔ اختلاس القادر ترست بازداشت کرده بود.

القادر ترست یک سازمان غیرانتفاعی برای کمک به مردم است که بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی توسط عمران خان و همسرش مدیریت می‌شود. عمران خان متهم است که از پول‌ این نهاد به گونۀ نادرست به نفع خانواده‌اش استفاده کرده است.

اما صدر اعظم پیشین پاکستان این اتهامات را به شدت رد کرده و گفته که هیچ اختلاسی انجام نداده است و اگر کسی به این نهاد پول بدهد، صرف کمک‌رسانی و رفاه می‌شود.

پس از بازداشت عمران خان، هواداران حزب تحریک انصاف در سرتاسر پاکستان مظاهره کردند که علاوه بر خسارات مالی به تاسیسات دولتی، حد اقل نه نفر در جریان اعتراضات خشونت‌بار کشته و ده‌ها تن دیگر، به شمول منسوبین پولیس، زخمی شدند.

حکومت پاکستان در قبال این خشونت‌ها عمران خان و حزبش را مسوول خوانده است، اما عمران خان نهادهای حکومتی را به این کار متهم کرده و گفته است که هدف آنان این بوده تا حزب تحریک انصاف را دهشت‌افگن معرفی کنند و بر فعالیت آن ممنوعیت وضع کنند.

خان تاکید کرده که حکومت از انتخابات می‌ترسد و می‌خواهد با بازداشت وی، وضعیت اضطراری در کشور ایجاد کند.

عمران خان مدعی شد که اگر انتخابات عادلانه در پاکستان برگزار شود، حزب او بار دیگر پیروز خواهد شد و از همین‌رو حکومت می‌خواهد از برگزاری انتخابات خودداری کند.

XS
SM
MD
LG