لینک های دسترسی

Breaking News

ثبت بلندترین رقم واقعات کروناویروس در افغانستان


با ۴۱۳ واقعه جدید کروناویروس در یک شبانه روز گذشته، افغانستان شاهد افزایش بی‌پیشینۀ بیماران کووید۱۹ از آغاز شیوع کروناویروس در این کشور بوده است.

از مجموع آمار تازه، بیشترین واقعات (۱۸۸ واقعه) در کابل ثبت شده است و غزنی با ۳۵ مورد و قندهار با ۳۴ مورد در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته اند. در دوونیم ماه گذشته، کابل اولین ولایتی است که به این میزان واقعات مثبت کروناویروس در آن ثبت می‌شود.

داکتر وحید مجروح، معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز پنجشنبه ۱۴ می (۲۵ ثور) به خبرنگاران گفت که در یک شبانه‌روز گذشته ۱۰۰۸ نمونه مشکوک کروناویروس آزمایش شده که نتایج حدود ۴۱ درصد نمونه‌ها مثبت بوده و یک ریکارد جدید از رقم بیماران کووید۱۹ است.

به گفتۀ معین وزارت صحت، با ثبت ارقام تازه، شمار مجموعی واقعات مثبت کروناویروس در سراسر افغانستان به ۵۶۳۹ رسید.

همچنان در یک شبانه‌روز گذشته چهار بیمار کووید۱۹ (دو نفر پکتیا، یک بلخ و یک فاریاب) جان باخته و ۴۳ بیمار دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند.

آقای مجروح گفت که آمار قربانیان ناشی از کروناویروس به ۱۳۶ نفر و بهبودیافتگان به ۶۹۱ تن رسیده است.

وزارت صحت عامه با اشاره به شکسته‌شدن قرنطین از سوی مردم، هشدار داد که اگر مردم تدابیر پیشگیرانه را در نظر نگیرند، افغانستان شاهد فاجعۀ انسانی خواهد بود.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا پنجشنبه ۱۴ می (۲۵ ثور)، بیش از چهار میلیون و ۳۶۰ هزار نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۹۷ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG