لینک های دسترسی

Breaking News

کمیتۀ صلیب سرخ از بدترشدن وضعیت معیشت مردم افغانستان هشدار داد


کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ، فقر را تهدید جدی برای مردم افغانستان عنوان کرده و از بدترشدن وضعیت معیشت آنان هشدار داد.

این کمیته روز دوشنبه سوم اکتوبر (۱۱ میزان) در یک تویت نوشت که ده‌ها هزار نفر در افغانستان شغل خود را از دست داده ‌اند و برای فراهم آوری ضروریات روزمرۀ زندگی با مشکل مواجه اند.

کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ گفته است: "بدون حمایت بین‌المللی، وضعیت بدتر خواهد شد. برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت به سرمایه‌گذاری بیشتر در این کشور نیاز است."

اخیراً سازمان غذا و زراعت ملل متحد و برنامۀ جهانی غذا با نشر یک گزارش مشترک گفتند که با توجه به سطح بلند نیازمندی‌ها، متاثرشدن حاصلات زراعتی و افزایش بهای مواد خوراکی، پیش‌بینی می‌شود که تا ماه نومبر سال روان میلادی، نزدیک به شش میلیون افغان با وضعیت اضطراری گرسنگی مواجه شوند.

گزارش گفته است: "نگرانی‌ها در بالاترین سطح برای افغانستان باقی مانده است، با پیش‌بینی نزدیک به شش میلیون نفر در وضعیت اضطراری گرسنگی تا ماه نومبر ۲۰۲۲، پیش‌بینی می‌شود که خشکسالی مداوم در بسیاری از مناطق کشور برای سومین سال متوالی ادامه یابد - چیزی که تاکنون در ۲۰ سال گذشته اتفاق نیفتاده است."

به گفتۀ این دو نهاد امدادرسان، افغانستان دومین زمستانی را تجربه خواهد کرد که خانواده‌ها به دلیل افزایش گرسنگی هیچ آمادگی قبلی ندارند.

ادامۀ کمک‌های بشری به افغانستان

بانک مرکزی افغانستان می‌گوید که در ادامۀ کمک‌های بشردوستانۀ جامعه جهانی، یک بستۀ نقدی ۴۰ میلیون دالری دیگر به کابل رسیده است.

این بانک که توسط مقام‎‌های طالبان رهبری می‌شود از ادامۀ این کمک‌های نقدی قدردانی کرده و از جامعه جهانی خواسته است که این کمک‌ها را از طریق سکتور بانکی انجام دهد.

در خبرنامه‌ای این بانک آمده است: "بانک مرکزی افغانستان همواره کوشیده است تا بهترین خدمات بانکی را برای شهروندان ارایه کند و مراودات خوبی را با تمامی موسسات مالی و بانکی بین‌المللی در پرتو اصول و مقررات داشته باشد."

پیش از این، برنامۀ جهانی غذا با بیان اینکه میلیون‌ها خانواده در افغانستان برای کنار آمدن با زمستان سخت تقریباً هیچ آمادگی ندارند، گفته است که برای کمک با این خانواده‌ها در فصل سرما به ۱.۱ میلیارد دالر نیاز است.

XS
SM
MD
LG