لینک های دسترسی

Breaking News

بحران بشری افغانستان؛ یک‌پنجم خانواده‌ها کودکان شان را به کار فرستاده اند


سازمان حفاظت از کودکان (Save the Children) با نشر یک سروی تازه گفته است به دلیل وضعیت بد معیشتی در افغانستان، بیش از یک‌ - پنجم کودکان خانواده‎‌ها مجبور به انجام کارهای شاقه شده اند.

این سازمان امروز دوشنبه ۱۴ فبروری (۲۵ دلو) گفته است که ۱۴۰۰ خانواده را در هفت ولایت این کشور سروی کرده و نتایح آن نشان می‌دند که ممکن یک میلیون کودک در بخش‌های افغانستان در ماه‌های اخیر مجبور به کار شده اند.

این سازمان افزوده است که ۸۲ درصد شهروندان افغانستان پس از فروپاشی حکومت پیشین و مسلط شدن طالبان بر این کشور، درآمد خود را از دست داده و ۱۸ درصد آنان گفته اند که چارۀ جز فرستادن کودکان شان به کار، نداشته اند.

بر اساس این سروی، بیش از ۸۰ درصد از خانواده‌های که بررسی شده اند، گفته اند که درآمد روزانه و ماهانه شان را از دست داده اند. این سازمان افزوده است که خانواده‌های که در شهرها زندگی می‌کنند، بیشترین آسیب را دیده اند.

سازمان حفاظت از کودکان همچنین گفته است که بحران اقتصادی در افغانستان باعث افزایش نرخ مواد اولیه، به ویژه مواد خوراکی شده و ۳۹ درصد خانواده گفته اند که از خانواده‌های نسبتاً ثروت‌مندتر مواد خوراکی و غذا قرض می‌گیرند.

بسیاری از خانواده‌های که مجبور شده اند کودکان شان را به کارهای شاق بفرستند، از وضعیت کودکان خود در هوای سرد زمستانی نیز ابراز نگرانی کرده اند.

سازمان حفاظت از کودکان همچنین گفته است که برای رسیدگی به کودکان در این کشور تلاش کرده و به کمک‌هایش برای خانواده‌های نیازمند در افغانستان ادامه می‌دهد.

این سازمان افزوده است که از ماه سپتمبر سال گذشته تا کنون، به ۷۶۳هزار نفر، به شمول هزاران کودک، در بخش‌های افغانستان کمک کرده است.

به گفتۀ این سازمان در این مدت، ۱۲۷هزار نفر که نیاز به کمک‌های فوری داشته اند، پول نقد نیز توزیع کرده است.

این در حالی است که با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، این کشور با بحران شدید بشری مواجه شده و پیش از این، ملل متحد هشدار داده بود که مردم افغانستان در آستانۀ زمستان با قحطی و گرسنگی گسترده دست و گریبان اند و بر اساس تخمین این نهاد اگر کمک‌های آنی فراهم نشود، حدود ۹۷ درصد جمعیت افغانستان از وضعیت موجود بشری در کشورشان متاثر خواهند شد.

XS
SM
MD
LG