لینک های دسترسی

Breaking News

بهای انترنت در افغانستان کاهش می‌یابد - وزارت مخابرات


سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان می‌گوید که به زودی بهای انترنت در افغانستان کاهش و کیفیت آن بلند خواهد رفت.

محمد فهیم هاشمی، سرپرست وزارت مخابرات افغانستان روز چهارشنبه ۲۴ جولای (۲ اسد) گفت که نرخ انترنت مربوط به خانه‌ها و دفترها از ۹۶ دالر به ۶۰ دالر پایین آمده است.

آقای هاشمی همچنان گفت: " در قسمت تنزیل بهای انترنت ۳جی و ۴جی که در تیلیفون‌های همراه تان استفاده می‌کنید کار روی آن جریان دارد...که یکی از اقدامات بسیار جدی در این راستا باز کردن مارکیت و ایجاد رقابت است تا کیفیت انترنت بالا رفته و نرخ آن کاهش یابد."

سرپرست وزارت مخابرات امیدوار است که شرکت دولتی سلام برای کاهش بهای انترنت در افغانستان پیش قدم شود. او از سایر شبکه‌های مخابراتی نیز خواست که بهای خدمات انترنتی ۳جی و ۴جی را کاهش بدهند.

اما اجمل عیان، رییس شرکت دولتی افغان تلکام ، نبود فعالیت سرتاسری فایبر نوری، نبود برق، ناامنی و تخریب مراکز ساحوی توسط مخالفان مسلح را از عوامل بلند بودن بهای خدمات مخابراتی در افغانستان عنوان کرد.

آقای عیان گفت: "در قسمت قیمت‌های انترنت باز هم ما غور می‌کنیم شاید تا ۱۰ اسد ما قیمت‌های جدید را در شرکت سلام پایین آورده و کار روی یک تخفیف دیگر جریان دارد".

این در حالی است که از دو روز به این سو فعالیت‌ شرکت‌های مخابراتی به دلیل تهدید از سوی مخالفان مسلح دولت در بلخ متوقف است.

سرپرست وزارت مخابرات افغانستان در واکنش به قطع فعالیت‌ شبکه‎‌های مخابراتی در ولایت بلخ گفت که تهدید، تخریب و متوقف کردن خدمات عامه توسط خالفان مسلح دولت "دشمنی مستقیم" با مردم است و از گروه طالبان خواست که مانع فعالیت‌های مخابراتی در افغانستان نشوند.

XS
SM
MD
LG