لینک های دسترسی

Breaking News

'مبتلایان کروناویروس در ایران پنج برابر آمار گزارش شده است'


یک مقام سازمان جهانی صحت گفته است که آمار اعلام شده از سوی مقام‌های ایرانی در بارۀ مبتلایان کروناویروس در آن کشور تنها یک پنجم مبتلایان واقعی است.

داکتر ریک برنان که هفتهٔ گذشته برای بررسی همه‎گیری کروناویروس به ایران سفر کرده بود، در مورد دلیل کم بودن آمار رسمی مبتلایان در ایران در مقایسه با آمار واقعی گفته است که در ایران تنها آن مبتلایان کروناویروس که اعراض و علایم شدید داشته اند، آزمایش شده اند.

وزارت صحت ایران روز سه شنبه ۱۷ مارچ (۲۷ حوت) اعلام کرد که رقم مرگ و میر ناشی از کروناویروس در آن کشور به ۹۸۸ نفر و مبتلایان این ویروس در ایران به بیش از ۱۶۰۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای برنان گفته است که توانایی ایران در انجام آزمایش طبی مبتلایان کروناویروس در حال افزایش است و به گفتۀ وی به این ترتیب شمار مبتلایان در آن کشور نیز افزایش خواهد یافت.

با آنکه چگونگی رسیدگی حکومت ایران به بحران کروناویروس در آن کشور از سوی شماری از کشورها به شمول ایالات متحده و سازمان ملل متحد به شدت نقد شده است، ریک برنان گفته است که "دولت ایران در عالی‌ترین سطوح موضوع را جدی گرفته است."

شماری از مردم عام ایران مدعی اند که مقام‌های کشورشان در قبال شیوع کروناویروس پنهانکاری می‌کنند.

برایان هوک، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور ایران نیز دو روز پیش مقام‌های ایرانی را متهم کرد که در بارۀ گستردگی کروناویروس به مردم ایران دروغ گفته اند.

آقای هوک به خبرنگاران گفت: "رژیم ابتدا به مردم گفت که جایی برای نگرانی از شیوع این ویروس نیست. اما در همان حال، ویروس در حال پخش شدن در سرتاسر ایران بود."

پس از چین با بیش از ۸۱ هزار مبتلا و ۳۲۳۱ مورد مرگ ناشی از کروناویروس و ایتالیا که نزدیک به ۲۸ هزار مورد مثبت کروناویروس و ۲۱۵۸ مورد مرگ ناشی از آن را ثبت کرده است، ایران سومین کشوری است که بیشترین آسیب ناشی از همه‌گیری کروناویرس را متحمل شده است.

XS
SM
MD
LG