لینک های دسترسی

Breaking News

ایران معاون پیشین وزارت دفاع آن کشور را به اتهام 'جاسوسی' اعدام کرد


علی‌رضا اکبری که شهروندی بریتانیا را نیز داشت، پیش از این در موقف‌های بلند وزارت دفاع ایران کار کرده بود.
علی‌رضا اکبری که شهروندی بریتانیا را نیز داشت، پیش از این در موقف‌های بلند وزارت دفاع ایران کار کرده بود.

قوۀ قضاییۀ ایران از تطبیق حکم اعدام بر علی‌رضا اکبری، معاون پیشین وزارت دفاع این کشور، به اتهام‌ "جاسوسی" خبر داد.

میزان، خبرگزاری قوۀ قضاییه ایران، گزارش داد که اجرای حکم اعدام بر علی‌رضا اکبری صبح روز شنبه ۱۴ جنوری (۲۴ جدی) اجرا شده است.

این مقام حکومت پیشین ایران که شهروندی بریتانیا را نیز داشت، متهم به "فساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی این کشور از طریق انتقال اطلاعات" شناخته شده است.

در روزهای اخیرا، برخی از رسانه‌های دولتی ایران با نشر ویدیویی از اعترافات علی‌رضا اکبری را به دست‌داشتن در ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای آن کشور، متهم کرده اند.

هنوز روشن نیست که این اعتراف تحت چه شرایطی از وی گرفته شده است.

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، به نقل از اطلاعیه وزارت اطلاعات آن کشور گزارش داده است: "اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور [ایران] را جمع‌آوری و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار می‌داده است."

علی‌رضا اکبری پیش از این، به عنوان معاون وزارت دفاع و مشاور فرماندهی نیروی دریایی اردوی ایران کار کرده بود. اجرای حکم اعدام این مقام پیشین وزارت دفاع ایران در حالی صورت گرفت که سه روز پیش، جیمز کلیورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، خواستار رهایی علی‌رضا اکبری از زندان شده بود.

این در حالی است که قوهٔ قضاییهٔ ایران هفته گذشته سه نفر دیگر را در پیوند با اعتراض‌های اخیر در آن کشور و کشته‌شدن سه مامور امنیتی به اعدام محکوم کرده بود. میزان، خبرگزاری قوهٔ قضاییهٔ ایران، گزارش داده بود که صالح میر هاشمی بلطاقی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی، هر سه به اتهام "محاربه" به اعدام محکوم شدند.

بر اساس گزارش میزان، امیر نصر آزادانی، فوتبالر ایرانی، به خاطر چندین مورد اتهام به زندان محکوم شده است. میزان گفته است که احکام صادر شده بر این افراد اولیه بوده و محکومین می‌توانند استیناف‌طلب شوند.

حکومت ایران تا اکنون چهار نفر را در پیوند با اعتراضات به مرگ مهسا امینی، اعدام کرده است که در تازه‌ترین مورد، محمد مهدی کرمی و محمد حسینی روز شنبه گذشته اعدام شدند.

XS
SM
MD
LG