لینک های دسترسی

Breaking News

ایران در تلاش جذب سرمایه گذاری های خارجی


ایران منابع بزرگ گاز طبیعی در جهان را دارد، اما باوجود آن هم تنها یک درصد بازار جهان را تمویل می کند
ایران منابع بزرگ گاز طبیعی در جهان را دارد، اما باوجود آن هم تنها یک درصد بازار جهان را تمویل می کند

تهران می گوید که موضعگیری ستیزه جویانۀ دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده در برابر توافقنامۀ هسته یی ایران، یک امر زود گذر بوده و هیچ تاثیر بر سرمایه گذاری های خارجی در سکتور انرژی آن کشور نه باید داشت.

ایران منابع بزرگ گاز طبیعی در جهان را دارد، اما باوجود آن هم تنها یک درصد بازار جهان را تمویل می کند. تهران تلاش دارد تا برای تقویت این سکتور، سرمایه گذاری های خارجی را در ایران تشویق کند.

در کنفرانس سالانۀ نفت و گاز ایران، امیر حسین زمانی نیا، معین وزارت نفت ایران، بیان داشت که قرارداد های به ارزش ٧٠ میلیارد دالر وجود دارد و نصف این قرارداد ها تا چند ماۀ آینده برای اجرایی شدن اختصاص داده خواهد شد.

اما انتخاب دونالد ترمپ منحیث رئیس جمهور ایالات متحده، تا حد بر برنامه های ایران سایه افگنده است.

آقای ترمپ در طول مبارزات انتخاباتی اش وعده کرده بود تا توافقنامۀ هسته یی را که ایران در زمان حکومت بارک اوباما با قدرت های بزرگ جهان امضا کرده بود، از بین خواهد برد.

دونالد ترمپ روز گذشته نیز پس از دیدار با بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل، یکبار دیگر مخالفت اش را در برابر توافقنامۀ هسته یی ایران ابراز کرده و آن را "یکی از بدترین توافقنامها" توصیف کرد.

توتل، یکی از شرکت های بزرگ انرژی فرانسه، در جریان همین ماه خبرداد که پلان سرمایه گذاری اش را در ایران تا زمان رفع تحریمات از سوی واشنگتن، در تعلیق قرار میدهد، اما معین وزارت نفت ایران در پاسخ به این نگرانی ها گفت، "نگرانی های مربوط به صنعت نفت و گاز ایران یک موضوع زود گذر است و ما بر بی ثباتی های که از سوی واشنگتن بوجود آمده است، فایق خواهیم آمد."

حکومت ایران همچنان گفته است که سفر اخیر فدریکاه موگرینی رئیس پالیسی خارجی اتحآدیۀ اروپا به واشنگتن، سرمایه گذاران را دوباره اطمینان خواهد داد.

به گفتۀ آقای زمانی نیا، معین وزارت نفت ایران، "زمانیکه خانم موگرینی در واشنگتن بود، او با وزیر خارجه، مشاور سابق امنیت ملی و مشاورین دیگر رئیس جمهور ترمپ ملاقات کرد. پس از ملاقات، خانم موگرینی گفت که به او اطمینان داده شده است که حکومت امریکا کاملاً "برنامۀ جامع اقدام مشترک" را رعایت می کند."

XS
SM
MD
LG