لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: نظامیان ایرانی در انجام حملات بر اوکراین با قوای روسی کمک می‌کنند 


قصر سفید روز پنجشنبه ۲۰ اکتوبر (۲۸ میزان) گفت که نظامیان ایرانی در جزیرهٔ اشغال شده کریمیه حضور یافته و با نیروهای روسی در راه اندازی حملات با استفاده از طیاره‌های های بی‌سرنشین ساخت ایران کمک می‌کنند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت قصر سفید، به خبرنگاران گفت: "ارزیابی ما نشان می‌دهد که پرسونل نظامی ایرانی در کریمیه حضور داشته و روسیه را در این عملیات‌ها کمک کرده اند."

کربی افزود که این پرسونل نظامی، شامل مربیون و کارمندان بخش‌ حمایت تخنیک بودند، اما طیاره‌های بی‌سرنشین را روس‌ها کنترول می‌کردند، طیاره‌های که به زیربنای اوکراین صدمات گسترده وارد کرده اند.

این مقام قصر سفید علاوه کرد که تهران اکنون در ساحه حضور داشته و از طریق فراهم آوری تسلیحات به گونهٔ‌ مستقیم در تنش‌ها دخیل شده است.

او گفت: "ایالات متحده از تمامی ابزار برای فاش ساختن، مانع شدن و مقابله با فراهم آوری این مهمات ایران علیه مردم اوکراین، استفاده خواهد کرد."

واشنگتن گفته است که بر تجارت تسلیحاتی روسیه و ایران، به وضع شدید تعزیرات ادامه خواهد داد.

پیش از این، نیوریاک‌ تایمز نیز از حضور مربیون نظامی ایرانی در کریمیه گزارش داده بود. بر اساس این گزارش، این مربیون مربوط سپاه پاسداران ایران اند، گروهی که امریکا آنرا به حیث سازمان دهشت افگنی شناسایی کرده است.

ایالات متحده در ما جولای هشدار داده گفت که ایران می‌خواهد این طیاره‌ها را که با اصابت به هدف انفجار می‌کنند، به روسیه انتقال دهد تا در جنگ علیه اوکراین از آن استفاده شود.

ولادیمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، گفت که نیروهای اوکراینی در مدت اندکی بیشتر از یک ماه ۲۲۰ طیارهٔ بی‌سرنشین ساخت ایران را سرنگون کرده اند.

ایران این گزارش‌ها را رد کرده است، اما پیش از این قوماندان سپاه پاسداران این کشور گفته بود افتخار می‌کند که ایران "قدرت‌های جهان" را تسلیح می‌کند.

XS
SM
MD
LG