لینک های دسترسی

Breaking News

شمار جان‌باختگان اعتراضات در ایران به ۴۴۰ نفر رسید


مراسم خاکسپاری یکی از کشته شدگان اعتراضات در ایران
مراسم خاکسپاری یکی از کشته شدگان اعتراضات در ایران

ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) اعلام کرده است که از آغاز اعتراضات سرتاسری در ایران تا دوم قوس کم از کم ۴۴۰ نفر کشته شده اند که ۶۱ نفر کشته شدگان کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند.

خبرگزاری هرانا تعداد بازداشت‌شدگان را هم تا تاریخ دوم قوس ۱۸۰۵۹ نفر اعلام کرد و افزود: "از این تعداد هویت ۳۲۱۲ تن مشخص شده است".

با ورود به سومین ماه از آغاز اعتراضات مردمی در ایران، شمار شهرهای معترض به ۱۵۷ شهر افزایش یافته و ۱۴۳ دانشگاه نیز به اعتراضات پیوسته‌اند که در این میان ۵۵۵ دانشجو بازداشت شده‌اند.

بر اساس گزارش هرانا، از آغاز تظاهرات در ایران ۱۰۷۵ تجمع شهری و دانشگاهی برگزار شده است که کماکان با برخورد خشونت‌بار از سوی نیروهای امنیتی همراه بوده است.

در ادامۀ اعتراضات مردمی در ایران، دفتر حسینعلی منتظری، یکی از مراجع تقلید شیعیان و روحانی متنفذ ایرانی با صدور بیانیه‌ای از حکومت ایران خواسته است تا "اجازه برگزاری رفراندوم" را صادر کند، چون به گفتۀ وی این "خواسته اصلی مردم شریف ایران است و با تداوم شرایط فعلی احتمال وقوع جنگ داخلی وجود دارد".

کانون نویسندگان ایران نیز در بیانیه‌ای سرکوب سازمان‌یافته در شهرهای کردنشین و دیگر شهرهای ایران را توسط نیروهای امنیتی محکوم کرده و خواستار رساندن صدای مقاومت مردم کرد به جهانیان شده است.

XS
SM
MD
LG