لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش ایران به حضور نظامی بیشتر امریکا در خلیج


پس از آنکه ایالات متحده در پاسخ به درخواست‌های عربستان سعودی و امارات متحده عرب برای تقویت سیستم دفاع هوایی آن‌ها نیروهای بیشتر را در منطقه مستقر خواهد کرد، ایران می‌گوید که حضور نیروهای خارجی در خلیج فارس باعث بی ثباتی خواهد شد.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران امروز ۲۲ سپتمبر (۳۱ سنبله) با اشاره به نیرو های نظامی بیشتر گفت: " حضور نیروها می‌تواند برای منطقه، برای آب راه های جهانی، برای امنیت کشتی رانی، برای امنیت نفت و انرژی، مشکلزا و خطر ناک باشد."

Hassan Rohani Reaction
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:21 0:00

ایران امروز با راه اندازی رسم گذشت نظامی، قابلیت های نظامی خویش را به نمایش گذاشت. آقای روحانی گفت که " اجازه نخواهیم داد کسی به مرز های ما تجاوز کند."

در این حال، نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده دیروز طرح دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده را مبنی بر فرستادن نیروهای نظامی اضافی و تجهیزات دفاع هوا به انتقاد گرفته گفت که این تازه ترین تلاش اداره رییس جمهور برای نادیده گرفتن کانگرس است.

این تصمیم به دنبال حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی اتخاذ می‌شود؛ حمله‌یی که امریکا ایران را به اجرای آن متهم کرده است.

اما ایران هر گونه دست داشتن در آن حمله را رد کرده است؛ حمله یی که شورشیان حوثی یمنی به پشتیبانی ایران مسوولیت آنرا بر دوش گرفته اند.

XS
SM
MD
LG