لینک های دسترسی

Breaking News

تمرینات نظامی روسیه در اوج تنش ها میان امریکا و ایران


خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که روسیه با راه اندازی تمرینات گسترده نظامی می‌خواهد طوری وانمود کند که گویا برای پاسخگویی به تهدیدات امنیتی احتمالی در آسیای مرکزی آمادگی می‌گیرد.

یوری گریخوف، قوماندان نیروهای دفاع هوایی روسیه گفت: "کیفیت بلند تجهیزات ما، سیستم های دفاع راکتی S-300 و S-400 و آموزش های به سطح بلند قطعات محاربوی ما در تخریب تمامی اهداف هوایی نقش بازی کردند."

سیستم دافع هوای روسی در جریان این تمرینات، پیروزمندانه میزاییل ها را در هوا تخریب کرده است.

مقام‌های روسی گفته اند که تمرینات نظامی سال ۲۰۱۹ در جریان سه روز در روسیه، تاجکستان، چین، پاکستان، قرغستان، هند، قزاقستان، تاجکستان و ازبکستان راه اندازی می‌شود.

روسیه پایگاه نظامی در تاجکستان دارد؛ کشوری که هم مرز با افغانستان است.

با وجود آنکه مقام‌های روسی به کدام تهدید مشخصی اشاره نکرده اند اما تنش ها میان ایالات متحده و ایران در پی حملات بر تاسیسات نفتی عربستان اوج گرفته است؛ حملاتی که واشنگتن تهران را به انجام آن متهم می‌کند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که هر گونه حمله به ایران، متناسب با حملات این کشور به تاسیسات نفتی عربستان سعودی خواهد بود.

آقای ترمپ با آنکه از آمادگی کشورش برای جنگ با ایران حرف زد، اما تاکید کرد که امریکا به خودداری از جنگ با ایران متمایل است.

این در حالی است که سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) ایران را منشا اصلی بی ثباتی در منطقه خوانده است.

مسوولیت این حملات هفتۀ گذشته بر تاسیسات نفت عربستان سعودی را گروه شورشی حوثی مستقر در یمن که از پشتیبانی ایران برخوردار است، برعهده گرفت.

XS
SM
MD
LG