لینک های دسترسی

Breaking News

سرور ایمیل یک شرکت مرتبط با سازمان انرژی اتمی ایران هک شد


سازمان انرژی اتمی ایران امروز ۲۳ اکتوبر (اول عقرب) گفت که سرور ایمیل یک شرکت مرتبط به این سازمان در یک حملهٔ "خارجی" هک شد.

این سازمان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که هدف از هک کردن سرور ایمیل شرکت تولید و توسعهٔ انرژی اتمی "جلب توجه عموم و فضاسازی‌های رسانه‌ای" بوده است.

گروه "بلک ریوارد" که خود را "دشمن رژیم جنایتکار آخوندی" خوانده و خواستار "نابودی" رژیم ایران شده است، دیروز با نشر ضرب الاجلی گفت که اگر تمامی زندانیان سیاسی، زندانیان عقیدتی و افرادی که در جریان تظاهرات بازداشت شده اند رها نشوند، اسناد مرتبط به برنامهٔ هسته‌ای تهران را پخش و نشر خواهد کرد. اما مقامات ایران هشدار این گروه را کم اهمیت جلوه داده است.

این گروه امروز در تویتر نوشته است که نشر معلومات را "شروع" کرده است.

در صفحهٔ تویتر این گروه تصویری از اعلامیه‌اش نشر شده که در آن آمده است که به "طور خلاصه اطلاعاتی که امروز در دسترس قرار می‌دهیم"، در برگیرندهٔ "مکالمات عمومی و خصوصی ایران با آژانس بین المللی"، "قرارداد‌ها و توافقنامه‌های توسعهٔ اتمی با شرکای داخلی و خارجی"، "طرح‌های احداثی و برنامه‌های لوژستیکی و استراتیژیک مرتبط با صنایع اتمی"، "زمانبندی‌های مدیریتی و عملیاتی بخش‌های مختلف نیروگاه بوشهر"، "مشخصات هویتی و فیش‌های حقوق مهندسان و کارکنان شرکت تولید و توسعهٔ انرژی اتمی ایران"، "پاسپورت‌ها و ویزه‌های متخصصان ایرانی و روسی شاغل در نیروگاه بوشهر به همراه جزییات سفرها و ماموریت‌ها"، "جزییات وضعیت عملکرد مقطعی و نیروگاه اتمی بوشهر"، "گزارش‌ها و مستندات فنی و تخصصی" و ... به زبان‌های انگلیسی، روسی،‌ و فارسی است.

مقامات ایرانی گفته اند که این ایمیل‌ها حاوی پیام‌های عادی و روزمره بوده است.

این گروه گفته است که همگان میتوانند این معلومات را از پیوندی که آنان شریک کرده اند، داونلود کنند.

گروه بلک ریوارد همچنان گفته است که این اقدام آنان برای حمایت از "مهسا امینی" و شعار "زن، زندگی و آزادی" بوده است، شعاری که اعتراض‌کنندگان در سراسر جهان به حمایت از تظاهرات در ایران سر می‌دهند.

ایران پس از مرگ مهسا امینی به تاریخ ۱۶ سپتمبر در نظارت پولیس گشت ارشاد سه روز پس از بازداشت اش، شاهد تظاهرات گسترده بوده است؛ تظاهراتی که از سوی حکومت ایران به شدت سرکوب شده و براساس گزارش‌ها در آن ده‌‌ها نفر کشته و صدها نفر دیگر بازداشت شده اند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG