لینک های دسترسی

Breaking News

اتهام خامنه ای بر متحدین امریکا در منطقه


علی خامنه ای، رهبر جمهور اسلامی ایران، ادعا کرد که حملۀ روز شنبه بر مراسم رسم گذشت سپاه پاسداران آن کشور به "متحدین منطقه یی"ایالات متحده ارتباط دارد.

اظهارات خامنه ای فقط چند ساعت پس از آن بیان شد که مهاجمان مسلح بر مراسم رسم گذشت سپاه پاسداران در منطقۀ اهواز ولایت خوزستان ایران، گلوله باری کردند. در نتیجۀ این حمله، حد اقل ۲۵ نفر به شمول غیر نظامیان کشته و ۵۳ نفر دیگر زخمی شد.

اما ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، رقم کشته شده ها را ۲۹ نفر و شماری زخمی ها ۵۷ نفر گزارش داده است.

رهبر جمهوری اسلامی ایران همچنین به نیرو های امنیتی کشورش دستور داد تا عاملان حملۀ روز شنبه را به عدالت بکشانند.

آقای خامنه ای با نشر اعلامیه ای همچنین گفته است که "این جنایت ادامۀ دسیسه های دولت های منطقه است که دست نشاندۀ ایالات متحده اند و هدف آنان ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما است."

رهبر جمهوری اسلامی ایران در این اعلامیه به صورت مشخص از کدام کشوری در منطقه نام نبرده است، اما اسرائیل و کشور های حوزۀ خلیج به خصوص عربستان سعودی، متحدین ایالات متحده در منطقه به شمار می رود.

واکنش بین المللی

روسيه و سوريه که از متحدين ايران به شمار می روند، حملۀ مسلحانه بر نظاميان ايران را در اهواز محکوم کرده اند.

وزارت خارجه سوريه اين حمله را دهشت افگنی خوانده و بدون نام گرفتن از کدام کشور گفته است آنهاييکه دهشت افگنی را در منطقه تمويل می کنند، قادر نخواهند شد با استفاده از همچو جنايات، به توطيه هايشان دست يابند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در واکنش به این رویداد ضمن ابراز تسلیت به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، گفته است که که مسکو آماده است تا تلاش ها و همکاری خود را بر ضد گروه های دهشت افگنی، تقویت بیشتر کند.

XS
SM
MD
LG