لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا 'گروه اقدام ایران' را تشکیل داد


وزیر خارجه ایالات متحده از تشکیل "گروه اقدام ایران" خبر داد و گفت هدف از ایجاد این گروه هماهنگی و اجرای سیاست ایالات متحده در برابر ایران در دوره پس از خروج امریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با هدف تغیر رفتار جمهوری اسلامی ایران است.

مایک پمپیو اعلام کرد که برایان هوک، مدیر برنامه ریزی سیاسی وزارت خارجه، ریاست این گروه را بر عهده دارد؛ بر اجرای کامل سیاست دولت آقای ترمپ در قبال ایران نظارت خواهد داشت و مستقیماً به خود وزیر خارجه گزارش خواهد داد.

آقای پمپیو تاکید کرد که ایالات متحده و جهان خواهان تغییر در رفتار حکومت ایران است و "ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا ایران را وادار سازیم رفتارش را تغیر دهد و برایان نقش زیادی را برای اعمال فشار حداکثری بر ایران ایفا کرده است."

برایان هوک، در پاسخ به پرسشی در مورد مخالفت رهبر جمهوری اسلامی ایران در مذاکره با امریکا گفت که "این بستگی به رژیم ایران دارد که رفتار خود را عوض کند، ما بارها آمادگی خود را برای گفت‌وگو اعلام کرده‌ایم."

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، بارها گفته است که ایران با توسعه برنامه میزایل بالیستیک و ادامه سیاست‌های پیشین خود در شرق میانه، روح توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را نقض کرده و در نهایت به تاریخ ۱۸ ثور ۲۰۱۸به صورت رسمی از توافق هسته ای ایران بیرون شد.

به دنبال خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای، تعزیرات جدید ایالات متحده که پس از اجرای توافق در زمستان ۲۰۱۵ لغو شده بود، در دو مرحله بازگردانده می‌شوند: مرحلۀ اول از تاریخ ۱۵ اسد و مرحلۀ دوم در اوسط ماه عقرب، عملی خواهد شد.

رئیس جمهور ایالات متحده بار ها تاکید کرده است که هدف کشورش از بیرون شدن از توافق هسته ای ایران، "رفتار ایران" است و در صورتی که شاهد این تغیر در رفتار ایران باشد، حاضر است با مقامات ایرانی مذاکره کند و در نهایت توافق "بهتر" ببنند.

رئیس جمهور ترمپ همچنین هشدار داده است "هر کس با ایران تجارت کند، با ایالات متحده تجارت نخواهد داشت."

گروه اقدام ایران توسط حکومت ایالات متحده در حالی ایجاد شده است که علی خامنه ای، رهبر ایران، روز دوشنبه هر نوع مذاکرات مستقیم با ایالات متحده را ممنوع اعلام کرد.

تلویزیون دولتی ایران به نقل از آقای خامنه ای گزارش داده است که "هر نوع گفتگو را با امریکا ممنوع می کنم. امریکا هیچگاهی به تعهدات خود وفادار باقی نمانده است. فقط حرف های میانتهی می زند و هیچگاهی از اهداف خود در گفتگو ها عقب نمی رود."

XS
SM
MD
LG