لینک های دسترسی

Breaking News

ایران با نمایندگان طالبان دیدار کرده است – گزارش‌ها


یک مقام ارشد امنیتی ایران از دیدار و گفتگوی مقامات این کشور با نمایندگان گروه طالبان خبر داده است.

خبرگزاری فرانسه، به نقل از رسانه‌های داخلی ایران گزارش کرده که علی شمخانی، منشی شورای عالی امنیت ملی ایران، در سفر به کابل گفته است که مقامات دولتی افغانستان در جریان این گفتگوها قرار گرفته اند.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، آقای شمخانی گفته است "دولت افغانستان از ارتباطات و گفتگوهایی که با طالبان انجام شده، آگاهی یافته است. این روند، هم‌چنان ادامه خواهد یافت."

او افزوده "جمهوری اسلامی همیشه یکی از پایه‌های اصلی ثبات در منطقه بوده و یقینا همکاری میان دو کشور برای حل مشکلات امنیتی امروز افغانستان، کمک‌کننده است."

هیچ جزییاتی راجع به محل دیدار مقامات ایران و طالبان و نیز محتوای این گفتگوها، در اختیار رسانه‌ها قرار داده نشده است.

دولت افغانستان تا حالا واکنش رسمی به این خبر نشان نداده است.

این خبر، بدنبال دیدار و گفتگو میان طالبان و نمایندگان امریکا، پاکستان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در ابوظبی منتشر می‌شود.

پیش از آن نیز، دیدارهای جداگانه‌ای میان طالبان و نمایندگان امریکا و مقامات روسیه انجام شده بود. دولت افغانستان تقریبا در تمام این دیدارها غایب بوده است.

مقامات ایران در گذشته نیز از ارتباطات شان با طالبان حرف زده بودند، ولی این نخستین بار است که این کشور، گفتگو و دیدار با نمایندگان این گروه را رسما تایید می‌کند.

ایران، که از مخالفان جدی حضور امریکا در افغانستان است، بارها به همکاری و تجهیز گروه طالبان متهم شده؛ اتهامی که مقامات ایران تکذیب کرده اند.

XS
SM
MD
LG