لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به ایران: حملهٔ امریکا ۱۰۰۰ مرتبه بزرگتر خواهد بود


پس از نشر گزارشی در مورد اینکه که گویا ایران می‌خواهد پیش از انتخابات ریاست جمهوری امریکا، سفیر این کشور در افریقای جنوبی را ترور کند، دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده هشدار داده است که حملهٔ جوابی امریکا به ایران ۱۰۰۰ مرتبه بزرگتر خواهد بود.

یک رسانۀ امریکایی خبر طرح ترور سفیر امریکا را به نقل از مقاماتی نشر کرد که از گرفتن نام شان خود داری کرده اند. تهران، گزارش طرح ترور سفیر امریکا را بی اساس خوانده است.

رییس جمهور ترمپ دیروز در صفحهٔ تویترش نوشت: "هر حملهٔ ایران علیه ایالات متحده، به هر گونه‌ای که باشد با حمله بر ایران منتج خواهد شد که اندازهٔ آن ۱۰۰۰ مرتبه بزرگتر خواهد بود."

آقای ترمپ گفت است که بر اساس گزارش‌ها، ایران می‌خواهد در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی "تروریست" دست به حملات انتقامجویانه بزند.

این درحالی است که ایران امروز از حمله امریکا بر آن کشور هشدار داد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران با انتقاد بر سخنان رییس جمهور ترمپ گفت که تهران امیدوار است ایالات متحده مرتکب "اشتباه ستراتیژیک" جدید نشود. او افزود که در این صورت، ایران قاطعانه پاسخ خواهد داد.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران در جنوری سال روان در حملۀ طیارۀ بی سرنشین قوای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بغداد کشته شد.

XS
SM
MD
LG