لینک های دسترسی

Breaking News

ایران: مرکز 'استراتیژیک اسراییل' در عراق را هدف حملات راکتی قرار دادیم 


سپاه پاسداران ایران امروز ۱۳ مارچ (۲۲ حوت) گفت که "مرکز استراتیژیک" اسراییل را در عراق هدف حملات راکتی قرار داده است. پیش از این مقامات کردستان گفته بودند که چندین راکت بالستیک که از خارج پرتاب شده بود به اربیل، مرکز این منطقهٔ خودمختار اصابت کرده است.

سپاه پاسداران ایران با نشر اعلامیه‌ای گفته است: "شب گذشته مرکز راهبردی توطیه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت."

سپاه پاسداران ایران بدون ارایه معلومات بیشتر گفته است که این اقدام در پی "شرارت‌های" اخیر اسراییل صورت گرفته است و هشدار داده است که اگر اسراییل به "شرارت" ادامه دهد، با حملات "قاطع و ویرانگر" ایران مواجه خواهد شد.

روز دوشنبه گذشته در یک حمله هوایی در سوریه که به اسراییل نسبت داده شده بود، دو عضو سپاه پاسداران ایران کشته شدند. سپاه پاسداران ایران تعهد کرده بود که اسراییل "بهای این جنایت‌اش" را خواهد پرداخت.

مقامات کردی امروز گفتند که شهر اربیل، مرکز کردستان عراق هدف حملهٔ ۱۲ راکت‌ بالستیک قرار گرفت، اما تلفاتی در پی نداشت.

پیش از این، نیروهای امریکایی مستقر در میدان هوایی اربیل هدف حملات درون و راکتی قرار گرفته بودند که مقامات امریکایی ملیشه‌های شیعۀ طرفدار ایران را به انجام این حملات متهم کرده اند.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه ایالات متحده حملهٔ امروزی را محکوم کرده، اما افزوده است که در آن، به افراد و تاسیسات امریکايی صدمه‌ نرسیده است.

نخستین حمله راکت‌های بالستیک بر نیروهای امریکایی در ماه جنوری سال ۲۰۲۰ از سوی ایران در انتقامجویی از کشته‌شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران ایران صورت گرفت.

در آن حمله به نیروهای امریکایی تلفات وارد نشد، اما شماری از سربازان امریکایی صدمه مغزی دیده بودند.

XS
SM
MD
LG