لینک های دسترسی

Breaking News

داعش ویدیوی عاملان حملۀ اهواز را نشر کرد


تصاویر عاملان حملۀ اهواز، پیش از حمله و بعد از حمله
تصاویر عاملان حملۀ اهواز، پیش از حمله و بعد از حمله

در حالیکه رسانه های دولتی ایران گروه جدایی طلب الاهوازیه را عامل حمله بر رژۀ قوای مسلح ایران در اهواز می‌داند، سایت خبری وابسته به گروه دولت اسلامی یا داعش با نشر ویدیوی سه جنگجوی آن گروه ادعا کرده است که این سه نفر حملۀ اهواز را انجام داده اند.

در ویدیوی یاد شده که در وبسایت اعماق، وابسته به گروه دولت اسلامی، نشر شده است، سه نفر با لباس نظامی در داخل یک موتر دیده می‌شوند که دو نفر آنان عربی و یکی نفر دیگر به فارسی صحبت می‌کند.

در این ویدیو، اشارۀ مشخص به حملۀ اهواز نمی‌شود، اما یکی از این افراد از حمله به سپاه ایران خبر می‌دهد. از سوی دیگر هیچ یک از این افراد در این ویدیو از عضویت خود در گروه دولت اسلامی چیزی نمی‌گویند.

افزون بر این، تصاویر افرادی که در این ویدیو دیده می‌شوند با تصاویری که سپاه پاسداران ایران از اجساد مهاجمان پس از حملۀ اهواز نشر کرده اند، شباهت زیاد دارد.

مسوولیت حملۀ اهواز را که در آن ۲۵ نفر کشته و ۷۰ نفر دیگر زخمی شد، دو گروه، گروه مخالف جمهوری اسلامی ایران به نام الاهوازیه و گروه دولت اسلامی به دوش گرفت. اما رسانه های ایران بار بار تاکید کرده اندکه عامل این حمله گروه های جدایی طلب مخالف دولت ایران اند.

از سوی دیگر، در حالیکه هنوز هویت و وابستگی حمله کنندگان مشخص نشده بود، آیت الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و حسن روحانی رئیس جمهور آن کشور، حمله کنندگان را وابسته به ایالات متحدۀ امریکا و متحدان منطقه‌ای آن دانستند.

نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در صحبت با شبکه خبری سی ان ان سخنان حسن روحانی را "لفاظی" خواند و رد کرد. او گفت که رهبران جمهوری اسلامی باید بیشتر به اوضاع داخل کشورشان توجه کنند.

XS
SM
MD
LG