لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل بر غزه حملات هوایی انجام داد


اردوی اسراییل روز شنبه ۱۸ جون (۲۸ جوزا) گفت که طیاره‌های جنگی آن کشور پایگاه‌های گروه حماس را در نوار غزه هدف حمله قرار دادند.

نظامیان اسراییل گفته اند که این حملات یک اقدام تلافی جویانه بر پرتاب یک راکت از منطقهٔ تحت تسلط اسلامگرایان گروه حماس صورت گرفت.

نظامیان اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفته اند که "چندی پیش در پاسخ به این حمله راکتی، طیاره های (نظامی اسراییل) شماری از اهداف تروریستی حماس را در نوار غزه هدف قرار دادند."

این حملات هوایی پس از آن صورت گرفت که گروه حماس"یک راکت" را به سمت غیرنظامیان در جنوب اسراییل پرتاب کرد. وزارت دفاع اسراییل گفته است که این حملهٔ راکتی قبل از رسیدن به هدف در هوا منهدم شد.

در اعلامیهٔ اردوی اسراییل همچنین آمده است که "طیاره‌ها یک فابریکه تولید سلاح را در یکی از پایگاه نظامی حماس و سه پوستهٔ‌ مربوط به حماس را هدف قرار دادند."

حازم قاسم، سخنگوی حماس، گفته است:" که پس از کشته شدن سه فلسطینی در روز جمعه،‌ حملات هوایی در جنوب شرق شهر غزه نشان دهندهٔ گسترش تهاجم اسراییل بر قلمروهای فلسطینیان در بیت المقدس و کرانهٔ غربی است."

به گفتهٔ قاسم،‌ در حملهٔ روز جمعه اسراییل در منطقهٔ جنین، پایگاه گروه‌های مسلح فلسطین، ۱۲ فلسطینی نیز زخمی شدند.

وفا، خبرگزاری فلسطین، گفته است که سه مرد زمانی کشته شدند که قوای اسراییل بر موتر حامل آنان گلوله باری کرد.

اما نظامیان اسراییل گفته اند سربازان آنان هنگام تلاش برای یافتن سلاح، مورد گلوله باری قرار گرفتند.

سخنگوی فلسطین گفته است که یک فرمانده حماس در حملهٔ اسراییل نیز کشته شده و هشدار داد که این کشتار‌ها "بدون مجازات باقی نخواهد ماند."

اما قاسم در مورد تلفات احتمالی حملات روز شنبهٔ اسراییل چیزی بیان نکرد.

در ماه اپریل سال روان میلادی نیز طیاره‌های جنگی اسراییل پس از آن غزه را هدف حملات قرار دادند که گروه‌های مسلح فلسطینی حملات راکتی را بر قلمرو اسراییل انجام دادند.

در سال ۲۰۲۱ میلادی، جنگ ۱۱ روزه بین اسراییل و حماس موجب کشته شدن بیش از ۲۵۰ نفر، عمدتا فلسطینی‌ها، و ویرانی گسترده در غزه شد.

نوار غزه که جمعیت آن به ۲.۳ میلیون نفر می رسد و در کنترول گروه حماس قرار دارد، از سال ۲۰۰۷ میلادی به این سو،‌ در محاصرهٔ‌ اسراییل قرار دارد.

اسراییل در جریان جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ میلادی، کرانهٔ غربی را تصرف کرد. سپس، اسراییل شرق بیت المقدس را نیز به قلمرو خود ضمیمه کرد، اما تا حال از سوی جامعهٔ بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.

XS
SM
MD
LG