لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا از ترکیه میخواهد که حفظ جان کُردها را تضمین کند


جان بولتن، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، در سفرش به شرق میانه، امروز به ترکیه رسید و قرار است فردا (سه شنبه) با مقامات آن کشور دیدار کند.

هدف از این دیدار، بحث در مورد خروج سربازان امریکایی از سوریه است.

جان بولتن همچنان میخواهد تا ترکیه بر این نیز توافق کند که پس از خروج امریکائیان، جنگجویان کُرد سوری مورد هدف آن کشور قرار نخواهند گرفت.

سفر جان بولتن به ترکیه در حالی صورت میگیرد که انقره اخیراً گفته است که یک عملیات نظامی را در شمال سوریه علیه آنانی راه اندازی خواهد کرد که مقامات ترکیه آن را "تروریست" خطاب میکند.

جان بولتن گفته است "فکر نمیکند که ترکیه این عملیات را بدون توافق واشنگتن انجام دهد".

به گفته بولتن، در این عملیات، موضوع مصؤنیت جان سربازان امریکایی مطرح است و نیز افزوده است که ترکیه باید با توجه به شرایط پیشنهاد شده از جانب رئیس جمهور ترمپ، بر مصؤنیت جان کُردهای سوری که متحدین ایالات متحده استند، توافق کند.

جان بولتن، قبل از این به اسرائیل رفته بود و در آنجا گفت که خروج سربازان امریکایی از سوریه، به زودی صورت نخواهد گرفت.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده همچنان خاطر نشان ساخت که رئیس جمهور ترمپ، خواستار از بین رفتن کامل گروۀ دولت اسلامی یا داعش است.

در عین حال، به تعقیب اظهارات مشاور امنیت ملی ایالات متحده، یک مقام کُردهای سوری امروز (دوشنبه) به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت که آنان در مورد خروج سربازان امریکایی از سوریه، انتظار وضاحت از جانب ایالات متحده را دارند.

به گفتۀ این مقام، برای کُردها در مورد تغییر در موضعگیری ایالات متحده اطلاع داده نشده است.

امریکا حفظ جان کُردها را شرط خروج از سوریه میخواند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:50 0:00

XS
SM
MD
LG