لینک های دسترسی

Breaking News

لایحهٔ پیشنهادی به کانگرس مانع به رسمیت شناختن طالبان خواهد شد - کرتس


جان کرتسٍ، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده می‌گوید که لایحه جدیدی را به کانگرس پیشنهاد کرده اند که مانع به رسمیت شناختن طالبان و برقراری ارتباط میان این گروه و حکومت ایالات متحده می‌شود.

آقای کرتس دلیل پیشنهاد چنین لایجه را کودتای بزرگ طالبان خوانده و در مصاحبه با صدای امریکا گفت که نگران وضعیت حقوق بشر تحت سلطه طالبان می‌باشد.

این قانونگذار امریکایی می‌گوید که افغانان به ویژه زنان در وضعیت ناگواری قرار دارند و ایالات متحده نه تنها نگران از دست دادن دست آورده‌های ۲۰ ساله‌ای زنان بلکه نگران پیگرد آنان نیز می‌باشد.

آقای کرتس می‌گوید که گروه طالبان یک سلسله تخطی‌های بزرگ حقوق بشری را انجام داده اند که مانع به رسمیت شناختن حکومت شان شده و از نشستن در کنار رهبران جهان محروم شان می‌کند.

به گفتهٔ این عضو کانگرس، ایالات متحده با خروج کامل نیروهایش از افغانستان قسمت بیشتر نفوذ خود بر طالبان را از دست داده و یگانه اهرام فشار باقیمانده به رسمیت نشناختن حکومت طالبان می‌باشد؛ چیزییکه طالبان برای به دست آوردن آن سخت تلاش دارند.

اما جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده همواره از تصمیم‌اش مبنی بر خروج از افغانستان دفاع کرده است، در تازه ترین مورد، روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: "قدرت نظامی امریکا نباید به حیث ابراز مرجع نخست و نهایی باشد و نباید به مثابۀ پاسخی به هر مشکلی در سراسر جهان استفاده شود."

آقای بایدن خروج از افغانستان را گام لازمی برای متمرکز کردن پالیسی امریکا بر چالش‌های جهانی خواند؛ از سیستم‌های ضد دموکراسی گرفته تا همه‌گیری کروناویروس و تغییر اقلیم.

جان کرتس همچنان گفت او می پذیرد که تعداد زیادی افراد که باید از افغانستان بیرون می‌شدند از عملیات تخلیه بازمانده اند اما تاکید کرد که او و همکارانش در کانگرس تلاش دارند تا برای کمک به این افراد هر آنچه نیاز است انجام دهند.

XS
SM
MD
LG