لینک های دسترسی

Breaking News

والی قندهار: قندهار سقوط سیاسی کرده، نه نظامی


روح الله خان‌زاده، والی قندهار روز شنبه ۱۷جولای (۲۶ سرطان) در یک کنفرانس خبری گفت که تعدادی از سیاسیون در ناامنی‌های اخیر در قندهار نقش داشته اند.

در حالی که طالبان برخی مناطق در قندهار از جمله سپین بولدک را تصرف کرده اند، والی این ولایت می‌گوید که اکثر این مناطق بدون درگیری به طالبان سپرده شده اند.

آقای خان زاده گفت: "قندهار از نظر سیاسی سقوط کرده است، قندهار از نظر نظامی سقوط نکرده است. با یک تماس تلیفونی ولسوالی‌ها را ترک کرده اند. اگر سقوط نظامی می‌بود کسی درولسوالی‌ها شهید یا زخمی می‌شد و سپس [آنجا] را رها می‌کردند. هزاران سرباز رفته و در خانه‌هایشان نشسته اند. "

والی قندهار گفت که پوسته‌هایی وجود دارد که چهار روز پیش رها شده و حتا طالبان تاکنون آنها را تصرف نکرده است. او افزود که ۵۰ در صد پوسته‌ها با یک تماس تلیفونی رها شده اند.

آقای خان‌زاده گفت که این رهبران ولایت قندهار" در کابل نشسته اند"، اما صریحاً از هیچ فرد یا گروهی نام نبرد.

والی قندهار بدون گرفتن اسمی هشدار داد که اگر آنان از سر ملت قندهار دست نبردارند،قضیه‌های فساد آنان را به تمام افغانستان افشا خواهد کرد.

پیش از کنفرانس مطبوعاتی والی قندهار نیز گزارش هایی وجود داشت که برخی مناطق در قندهار بدون درگیری رها شده اند.

تلفات طالبان در قندهار

عبدالرحمن رحمان، معین امنیتی وزارت داخله نیز در این کنفرانس مطبوعاتی حضور داشت و به خبرنگاران گفت که در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف قندهار ۶۰ شورشی طالب کشته و بیش از ۸۰ تن آنان زخمی شده اند. او گفت برخی از فرماندهان طالبان نیز در میان کشته شدگان استند.

آقای رحمان پاکستان را به جنگ افروزی در افغانستان متهم کرد و گفت: "این جنگ اسلام نیست، این جنگ اسلام آباد است." اتهامی که پاکستان آنرا هموار رد کرده است.

وی اطمینان داد که طالبان را شکست داده و امنیت را در قندهار حفظ خواهد کرد.

طالبان چند روز پیش سپین بولدگ را تصرف کردند و مقامات افغان می‌گویند که عملیات بازپس‌گیری آن آغاز شده است.

XS
SM
MD
LG