لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان به درخواست کرزی برای سفر به امارات جواب نداده اند – منبع


یک منبع نزدیک به حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان، به صدای امریکا گفته است که آقای کرزی تصمیم دارد برای ابراز تسلیت به خانوادۀ شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان به امارات متحدۀ عرب سفر کند.

به گفتۀ این منبع، رییس جمهور پیشین به وزارت خارجۀ طالبان در مورد سفرش اطلاع داده، اما تا کنون پاسخی از مقام‌های طالبان دریافت نکرده است.

این منبع که نخواست نامش گرفته شود، به صدای امریکا گفت که آقای کرزی می‌خواست روز شنبه ۱۴ می با پرواز "کام ایر" و یکجا با مقام‌های امارات متحدۀ عرب سفر کند، اما طالبان سفر او را رد یا تایید نکرده و به دفتر رییس جمهور پیشین گفته اند که منتظر جواب باشد.

پیش از این، گزارش‌هایی وجود داشت که گویا طالبان به حامد کرزی اجازه نمی‌دهند که به بیرون از افغانستان سفر کند، اما منبع نزدیک به آقای کرزی این گزارش‌ها را رد کرد.

حامد کرزی، عبدالله عبدالله، رییس پیشین شورای عالی مصالحۀ ملی و فضل هادی مسلمیار از برجسته‌ترین چهره‌های حکومت‌های پیشین افغانستان اند که پس از مسلط شدن طالبان بر آن کشور، هنوز در افغانستان به سر می برند.

عبدالله عبدالله، قبل از عید فطر برای نخستین بار در بیش از هشت ماه، به بیرون از افغانستان سفر کرد. پیش از آن آقای مسلمیار نیز به امارات متحدۀ عرب سفر کرد و دوباره به افغانستان برگشت.

بر اساس برخی گزارش‌ها، طالبان از این سیاستمداران پیشین افغان ضمانت گرفته اند که دوباره به افغانستان برگردند.

طالبان تا کنون در مورد سفر حامد کرزی به امارات متحدۀ عرب چیزی نگفته اند.

چندی پیش، محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان، حامد کرزی، عبدالله عبدالله، و فضل هادی مسلمیار را "مجرمین بزرگی" خواند که به گفتۀ او، عفو شده و از آنان محافظت می‌شود.

XS
SM
MD
LG